رسانه صهیونیستی آی۲۴ نیوز گزارش داد مانند هر سال شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند و اطراف میدان بزرگ آزادی موشک‌های سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ تولید ایران مستقر شدند.  

این رسانه، یکی از رسانه‌هایی بود که دیروز به استقرار و نمایش نظامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن واکنش نشان داد. این موضوع مانند سال‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی پیدا کرد؛ تفاوت نمایش این ادوات در مراسم جشن 22 بهمن با سال‌های قبل اما این است که امسال ایران به همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین متهم شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارش خود از جشن انقلاب ایران، نوشت ایرانی‌ها شنبه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را جشن گرفتند. موشک‌های بالستیک عماد و سجیل، موشک‌های کروز و پهپادهای شاهد ۱۳۶ و مهاجر به نماش گذاشته شد.

پهپاد 136 شاهد، یکی از پهپادهایی است که در جریان حمله نظامی روسیه علیه اوکراین نام آن زیاد شنیده شده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز به حضور همین تجهیزات نظامی در مراسم 22 بهمن اشاره کرد.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف، گزارش‌های متعددی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن منتشر کردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی راهپیمایی بزرگداشت انقلاب 1979 عمدتاً با خودرو انجام می‌شد اما امسال با وجود هوای سرد، بسیاری از مردم با پای پیاده برای تجمع در میدان آزادی به راه افتادند.

در این گزارش آمده است، آن‌ها شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود خائن» سر دادند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد، موشک‌های سجیل و پهپادهای شاهد 136 هم دور میدان آزادی تهران به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم در گزارش خود نوشت: «جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امسال با کم شدن سایه کرونا سر کشور در سراسر ایران، باشکوه‌ تر از همیشه و با حضور نوجوانان دهه هشتادی‌ و دهه نودی گرم‌تر از همیشه برگزار گردید. همچنین؛ بزرگترین همخوانی سرود ملی ایران؛ ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه ۲۲ بهمن در همه شهرها و روستاهای ایران برگزار شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران هم سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی حضور یافت. موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد ۱۳۶ در میدان آزادی تهران به نمایش گذاشته شد.»

وبسایت‌های النشره و العهد لبنان، وبگاه روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، خبرگزاری سبأنت یمن، وبگاه عراقی شفق نیوز و بسیاری دیگر از رسانه‌های خارجی به موضوع نمایش نظامی ایران در سالگرد پیروزی انقلابش پرداختند.