رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در واکنش به نامه معاون سازمان بازرسی مبنی بر قرارداد همکاری با دو تن از نزدیکان وزیر بهداشت، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، علیرضا زالی، در واکنش به نامه منتشر شده معاون سازمان بازرسی در فضای مجازی درباره اعلام نیاز به خدمات دو تن از نزدیکان وزیر بهداشت، گفت: موضوع به سال‌های ۹۷ و ۹۹ یعنی قبل از وزارت دکتر عین‌اللهی بر می‌گردد.

وی افزود: پیشنهاد قرارداد یک ساله با شماری از پزشکان از جمله این دو فوق‌تخصص چشم مطابق نیاز مبرم درمانی دانشگاه داده شد. زالی ادامه داد: قراردادهای یک ساله با فوق تخصص‌هایی که به راحتی می‌توانند در بخش خصوصی درآمد بیشتری داشته باشند، تبعیض‌آمیز نیست. وی افزود: ده‌ها پزشک متخصص با تبصره ۷ در دانشگاه به خدمت مشغولند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای استخدام قطعی هیأت علمی همه باید در فراخوان شرکت کنند.

یادآور می‌شود در روزهای اخیر نامه‌ای از معاون نظارت سازمان بازرسی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درموضوع جذب «غیرقانونی» دو نفر از نزدیکان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده است که در آن گفته می‌شود «جذب دکتر جواد رضایی و دکتر ندا عین‌اللهی بدون فراخوان بوده و مسیر صلاحیت‌ سنجی را طی نکرده است و این اقدام مغایر با شعار مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی دولت سیزدهم است». این نامه که در یازدهم بهمن‌ماه منتشر شده، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.