فرمانده یگان‌های ویژه فراجا گفت: اگر کسی ثابت کند فردی بر اثر خطای کارکنان این نیرو کشته شده، به او «جایزه» خواهد داد.

حسن کرمی در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین تصریح کرد: به توانایی یگان ویژه اعتماد دارم و آنها در سطح منطقه از حرفه‌ای‌ترین واحدهای کنترل ناآرامی‌های اجتماعی هستند که از تخصص، مهارت و سطح دانش بالایی برخوردار و در روش‌های عملیات انعطاف‌پذیر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «برخی می‌گویند پلیس ایران به‌صورت عمدی به نقاط حساس مثل چشم و سر معترضان تیر می‌زند. آیا واقعا این رفتار از نیروهای یگان ویژه سر زده»، گفت: مهارت و حرفه‌ای عمل کردن یگان‌های ویژه در آسیب نزدن به جمعیت معترض معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

کرمی گزارش‌ها درباره شلیک عمدی به نقاط حساس معترضان را تبلیغات و القائات دانست و گفت: نیروهای فراجا برای جمع کردن اعتراضات بدون هزینه و عملیات آرام‌سازی، سال‌ها تحت تعلیمات سخت قرار می‌گیرند.

کرمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وجود این پیش‌فرض در اذهان عمومی مبنی بر نبود نظارت بر اقدامات نیروهای یگان ویژه و تنبیه نکردن آنها در صورت خطا، این موضوع را رد و تصریح کرد: نیروهای ما همه‌فن حریف هستند و قابلیت عملیات در موقعیت‌های مختلف را دارند.

وی تأکید کرد: عملکرد یگان ویژه تا به حال نشان داده که در مرام آنها نیست که با مردم رفتار غیرحرفه‌ای داشته باشند.

فرمانده یگان‌های ویژه در عین حال گفت: اگر کسی به‌رغم اخطارهای یگان ویژه که از سیستم‌های صوتی قوی پخش می‌شود، باز در صحنه بماند ممکن است به او آسیب وارد شود.

کرمی گزارش‌ها درباره پنهان شدن ماموران این نیرو در آمبولانس و ماشین‌های حمل موادغذایی برای برخورد با معترضان و نیز انتقال بازداشت‌شدگان را رد کرد و گفت: همه عملیات‌های ما آشکار و در معرض دید افکار عمومی در جامعه قرار دارد. اصولا ما می‌خواهیم دیده شویم.