نماینده قصرشیرین گفت: لابی‌های بین دولت و مجلس، حقیقتاً زیاد است و امکان استیضاح نداریم.

شهریار حیدری در خصوص وضعیت نامساعد اقتصادی کشور در گفت وگو با رویداد۲۴ اظهار کرد: واقعیت این است که دولت آقای رئیسی از اساس، تیم اقتصادی‌اش را ضعیف انتخاب کرد و این تیم بر اساس شعار سال که در آن تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی آمده است، شکل نگرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه مجلس هم، متاثر از فضای دولت است. با کمال تاسف، خیلی از دوستان نماینده، درکی از شرایط واقعی جامعه ندارند. می‌بینم یک وزیر یا مسئول که کاملاً کوتاهی و قصورش محرز است، وقتی به مجلس می‌آید و صحبت می‌کند، جمعی از نمایندگان، روی به «به‌به و چه‌چه» می‌آورند، بدون اینکه متوجه باشند که اصلاً طرف چه می‌گوید؛ این یکی از درد‌های مجلس است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس، وظیفه نظارتی دارد و تاکید هم داریم که باید در تیم اقتصادی دولت، اصلاحاتی به وجود بیاوریم. در این رابطه، اراده هم هست، اما قدرت لابی‌ها برای رویکردی غیر از این، بالاست؛ لابی‌های بین دولت و مجلس، حقیقتاً زیاد است و امکان استیضاح نداریم. مثلاً بنده درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران را داشتم و اعتقاد هم دارم که حجم تخلفات در آن‌جا به اندازه‌ای است که می‌تواند ۱۰ تا پرونده در سازمان بازرسی و دستگاه قضایی برایش تنظیم شود، ولی یک عده از همین نمایندگان، آمدند محور تحقیق و تفحصی شدند که ما شروع‌کننده آن بودیم. یعنی آن‌ها با لابی اتاق بازرگانی، کار تحقیق و تفحص را دست گرفتند از جمله رییس کمیسیون اقتصاد. این روند، وظیفه ذاتی ما را به انحراف می‌برد.

نماینده قصرشیرین با بیان اینکه لابی‌های دولت با مجلس، به نظام، حاکمیت و مردم آسیب می‌زند، افزود: امیدوارم این لابی‌های سازمان‌یافته و هدفمند، بین مجلس و دولت کم شود تا در نهایت توجه‌ها به مردم، بیشتر شود.