یک نماینده مجلس تاکید کرد: دولت حتما باید در مسیر تعاملی خودش با مجلس و نمایندگان یک تجدید نظر کند چرا که ما تعامل و همراهی مثبت را از دولت انتظار داشتیم اما این تعامل را خیلی با نمایندگان خوب نمی‌بینیم.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استیضاح وزرای صمت، ارتباطات و کار که از این روزها از  سوی نمایندگان مطرح می‌شود و این که آیا این استیضاح بر اساس درک مجلس از مطالبات مردم است یا خیر  گفت: استیضاح حق مجلس و نمایندگان است. ۱۰ نماینده می‌توانند یک استیضاح را کلید بزنند و این قانون است ما باید گردنمان در برابر قانون از مو باریک‌تر باشد. منتها باید تعامل و ارتباط بین دولت و مجلس دو طرفه باشد که قطعا می‌تواند کارگشا باشد و بسیاری از مشکلات و سوتفاهم‌ها در مسیر کار حل کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین با اشاره به این که تعامل یک جاده دو طرفه است، عنوان کرد: نمی‌شود ما بگوییم مجلس باید مرتب با دولت تعامل کند اما از آن طرف دولتمردان احساس کنند که نباید به مجلس پاسخگو باشند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: بعضی از همکاران که بحث استیضاح را مطرح می‌کنند گاهی با آن‌ها که صحبت می‌کنیم از عدم پاسخگویی وزرا به خودشان و مجموعه‌شان گلایه‌مند هستند که دولت باید این رویه را اصلاح کند، چرا که نمی‌شود مجلس فقط با دولت تعامل داشته باشد اما بدنه دولت تعاملی با مجلس نداشته باشد.