نماینده چابهار گفت: رویکرد اخیر آقای محمدجواد لاریجانی درباره اتفاقات استان سیستان و بلوچستان، نشان از عمق ناآگاهی و بی‌درایتی او دارد و با توجه به سوابق او و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیافتد.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با رویداد 24 افزود: اظهارات آقای محمدجواد لاریجانی تفرقه‌افکانه بود. تعابیری که در مورد استان سیستان و بلوچستان به کار برد، نشان از عمق ناآگاهی او دارد، آن هم در شرایطی که استان ما، شرایط التهاب‌آمیزی را تجربه کرده و تازه داریم به سمت فضای آرام‌بخشی می‌رویم.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی اگر بنا دارد بعد از یک مدتی بی‌خبری و ورشکستگی سیاسی، خود را مطرح کند، راهکار‌های بهتری وجود دارد و درست نبود که ایشان بیاید و تعابیری این‌چنینی را بیان کند. به هر حال اگر آقای لاریجانی نمی‌خواهد به آرامش فضای آن‌جا کمک کند، حداقل التهاب را بیشتر نکند. رهبری هم گفتند هرکسی بخواهد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع ایجاد کند، نه سنی است، نه شیعه.

نماینده چابهار یادآور شد: آقای لاریجانی بر چه اساسی مسجد مکی که متعلق به مردم است و به هیچ فرد خاصی تعلق ندارد را به عنوان مسجد ضرار معرفی می‌کند و حرف از تخریب آن به میان می‌آورد؟ امیدوارم تعبیری که آقا دارند راجع به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، شامل حال آقای لاریجانی نشود.