رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تشریح دلایل به تعویق افتادن زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت، تاکید کرد که سقف ۴۴۷ میلیاردی بودجه سال آینده محقق نخواهد شد و گفت: بحث صندوق توسعه ملی مربوط به سیاست‌های کلی نظام است و طبیعتاً برای تصمیم‌گیری درباره آن حتماً باید نظر رهبری اخذ شود که ایشان حداقل واریز به صندوق توسعه ملی باید همان ۲۰درصد را اعلام کردند. 

بحث برداشت از این صندوق نیز بحثی جداگانه است که در زمان خود اگر رهبری فرمودند مطرح خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: سهم واریز به صندوق توسعه ملی قاعدتاً باید ۳۴درصد باشد اما دولت این سهم را در لایحه تا ۱۰درصد کاهش داده بود و قرار است این سهم تاحدودی بیشتر شده و به ۲۰درصد برسد.

تعویق ارائه لایحه بودجه ربطی به احیای زاینده‌رود ندارد

وی با اشاره به دیرکرد دولت در ارائه لایحه بودجه سال آینده کل کشور، درباره علت به تعویق افتادن زمان تقدیم این لایحه به مجلس اظهار کرد: شاید بتوان علت اصلی تاخیر در ارائه لایحه بودجه از جانب دولت و به تعویق افتادن زمان تقدیم این لایحه را در بحث تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن جست‌وجو کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی درخصوص علت به تعویق انداختن زمان ارائه لایحه بودجه به‌منظور بازنگری در برخی موضوعات ازجمله تصمیم‌گیری درمورد قیمت حامل‌های انرژی، دلار یا تخصیص بودجه به موضوعاتی همچون احیای زاینده‌رود گفت: بحث اصفهان و احیای زاینده‌رود که به هیچ عنوان در این رابطه دخیل نیست. بحث حامل‌های انرژی هم از این حیث مطرح نیست.

سقف ۴۴۷ هزار میلیاردی بودجه ۹۸  محقق نمی‌شود

تاجگردون همچنین درباره علت عدم اتخاذ این تصمیمات تا پیش از این، تاکید کرد: بودجه رفت و برگشت بسیاری داشت و در مجلس هم گفته شد که سقف ۴۴۷ هزار میلیاردی که اعلام شده بسیار زیاد بوده و قابل‌تحقق  نیست.

او ادامه داد: درواقع این عدد برای شرایط تحریمی مناسب نیست و گویا سقف بودجه را شرایط عادی درنظر گرفته‌اند. درنتیجه قرار شد تعدیل شود.