لایحه بودجه ۹۸ یکشنبه آینده تقدیم مجلس می‌شود

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: به گفته نوبخت. لایحه بودجه سال ۹۸ یکشنبه آینده با تغییراتی تقدیم مجلس می‌شود. در لایحه بودجه سال ۹۸، فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت پیش‌بینی شده، در حالی  که سال گذشته میزان فروش نفت روزانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه بوده است. همچنین ۱۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی و ۶۵ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است. بودجه سال ۹۸ در دو سقف ۴۰۷ و ۴۳۶ هزار میلیارد تومانی بسته خواهد شد. 

    


رئیس جدید سازمان حج و زیارت به عربستان رفت

علیرضا رشیدیان، رئیس جدید سازمان حج و زیارت که حدود یک هفته از آغاز ریاستش در این سازمان می‌گذرد، صبح دیروز برای انجام مذاکره حج تمتع ۹۸ به دعوت وزیر حج عربستان سعودی و در رأس هیأتی، به عربستان عازم شد. رشیدیان پیش‌تر گفته بود: برقراری دوباره عمره و افزایش سهمیه ایران در حج از محورهای این مذاکره‌ها خواهد بود. سال گذشته حدود ٨۵ هزار زائر ایرانی برای به جا آوردن مناسک حج به عربستان عازم شدند.

    


آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهوری

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری درباره سوال از رئیس‌دولت گفت: مبحثی که قرار بود از  رئیس‌جمهور مورد سوال قرار گیرد افزایش  قیمت تضمینی خرید گندم از سوی دولت بود که باید گفت وزرات جهاد کشاورزی هم دنبال این موضوع است. با نماینده‌ای که این موضوع را بیان کرده صحبت کردم و به ایشان قول دادم که حتما این مهم را پیگیری خواهم کرد. سوالی مطرح نیست؛ یک گفت‌وگویی درباره مسائل و موارد مرتبط با دستگاه اجرایی است که مطرح شده است.

    


نماینده کرمانشاه در نطق میان دستور:

نمایندگان عدم کفایت رئیس‌جمهوری را کلید بزنند

سیدقاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دولت نمی‌تواند بحث «همسان‌سازی مصوب در قانون برنامه ششم» را اجرا کند لذا هر زمان که به حوزه انتخابیه می‌رویم به دلیل بی‌کفایتی مسئولان کشور و مدیران دولتی باید سرمان را پایین بیاندازیم. حدود ۳ سال از عمر دولت باقی مانده نمایندگان از نظر شرعی و قانونی موظف هستند که عدم کفایت ریاست‌جمهوری را کلید بزنند و شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کنند. به خدا وضعیت اردوگاه‌های فلسطینی از وضعیت اسکان مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بهتر است.

    


جهانگیری در حمایت از وزیر علوم:

هیچ وقت آرامشی به‌خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور گفت: غلامی وزیری دلسوز، کم‌حرف و پرکار است و وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد وزارت اوست. هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم که دانشگاه‌ها هم نشاط سیاسی دارند و هم در دانشگاه‌ها به مسائل علمی خوب پرداخته می‌شود و روسای دانشگاه‌ها در صحنه حضور دارند. وی از همه دستگاه‌ها خواست که وزیر علوم را مورد حمایت قرار دهند. اظهارات جهانگیری در شرایطی است که استیضاح غلامی در مجلس کلید خورده است. 

    


واکنش برادر میرحسین موسوی به اظهارات اخیر آشنا

میرمحمود موسوی، برادر میرحسین موسوی در واکنش به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا که گفته بود از حصر فقط یک پوسته باقی مانده است، گفت: نمی‌دانم آقای آشنا چرا این صحبت را مطرح می‌کنند. امیدوارم ایشان گزارش‌های نادرست را به جامعه منتقل نکند. این مثل نمک بر زخم پاشیدن است. در کوچه اختر هنوز روی میرحسین و رهنورد هنوز قفل است و کلیدش هم در دست دیگران قرار دارد. اجازه خروج ندارند. اجازه تماس جز با فرزندان و اقوام درجه یک ندارند. برخلاف گفته آقای آشنا واقعیت آن است که تنها یک پوسته تغییر کرده و اصل و مغز حصر محکم به جای خودش باقی است.