فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام اینکه به موشک‌های بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست یافته‌ایم، از رونمایی قریب‌الوقوع این موشک خبر داد.

به نوشته ایرنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم و در جمع خبرنگاران گفت: موشک‌ بالستیک هایپرسونیک سرعت بالایی دارد و ‌هم‌ در ‌فضا و هم در خارج از آن می‌تواند مانور دهد.

وی تصریح کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و بعید است تا دهها سال بعد هم فناوری یافت شود که بتواند با آن مقابله کند.

به گفته حاجی‌زاده، این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

به نظارت دقیق بر تکثیر موشک‌های پیشرفته ایران ادامه می‌دهیم

سخنگوی پنتاگون در امور خاورمیانه در واکنش به ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران گفت، به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» سرهنگ «راب لودویک» روز جمعه در واکنش به موفقیت جدید ایران گفت که پنتاگون به خوبی از این گزارش آگاه است.

وی در ادامه با تلاش در زیر سئوال بردن موفقیت تازه ایران مدعی شد که در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

لودویک افزود: «مانند همیشه از افشای گزارش‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره چنین موضوعات حساسی خودداری می‌کنیم. ما به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته و فناوری مرتبط ایران ادامه می‌دهیم.»

تشدید نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران با ساخت هایپرسونیک

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در همین راستا، مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک، نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.

«رافائل گروسی» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در حاشیه نشست تغییرات آب‌وهوایی در شرم الشیخ مصر با اذعان به این که کار نهاد بین‌المللی تحت هدایت او مسائل هسته‌ای است، تصریح کرد: طبیعتاً هیچ چیز را نمی‌توان مجزا کرد. ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.