نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از مقامات خواستیم از خانواده ده‌ها بی‌گناه که کشته شدند آن هم در استانی که همواره مردمش پیشگام در حراست از مرزهای ایران عزیز بوده و هستند، دلجویی کنند. ما هرگز شاهد هیچ فعالیت خدایی ناکرده تجزیه‌طلبانه و اغتشاش‌گرایانه در سیستان و بلوچستان نبوده‌ایم، این مردم هیچ کدام‌شان تجزیه‌طلب نبوده و نیستند بسیاری از کسانی که کشته شدند هیچ نسبتی با اغتشاشات نداشتند.

معین‌الدین سعیدی درباره آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان و پیگیری حوادثی که در این استان رخ داده است، افزود: روز جمعه ۸ مهرماه در زاهدان حوادثی اتفاق افتاد که این روز را در تاریخ استان سیستان و بلوچستان سیاه کرد که عده زیادی از مردم در این اتفاق مظلوم واقع شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اخیر در استان سیستان و بلوچستان کاملا متفاوت با دیگر مناطق کشور است، عنوان کرد: حوادثی که در استان سیستان و بلوچستان رخ داد دارای ابعاد گوناگون بود که موجب نگرانی شدید جامعه و مردم شد و اگر همان هنگام اقناع لازم توسط مسئولان امر صورت می‌گرفت، ما شاهد آن اتفاقات تلخ در جمعه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ نبودیم که به عنوان یک جمعه سیاه نام بگیرد.

وی تاکید کرد: همراه با مردم بی‌گناه در این حادثه تعدادی از حافظان امنیت کشور هم به شهادت رسیدند و به اموال عمومی خسارات غیرقابل جبرانی زده شد.

سعیدی ادامه داد: پیرو این اتفاقات تلخ، نمایندگان مجمع استان سیستان و بلوچستان نشست‌های متعددی با مسئولان از جمله رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، اعضا و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتند و به صراحت عنوان شد باید در عین حال که با هرگونه ناامنی مقابله می‌شود، فضا آرام شود و همزمان می‌بایست از خانواده‌هایی که عزیزانشان بدون هیچ گناهی کشته شدند، دلجویی کرد و با هر کسی در هر لباسی که مسبب آن اتقاقات ناگوار بوده برخورد جدی شود و پاسخگویی دقیق صورت گیرد.

وی افزود: اخیرا شورای تامین هم بیانیه‌ای داده و عنوان کرده‌ است با فرمانده نیروی انتظامی زاهدان و فرمانده آن کلانتری برخورد شده است که این‌ها کفایت نمی‌کند. اولا کسانی که در این حادثه بی‌گناه کشته شده‌اند باید حتما توسط مسئولان برایشان درجه رفیع شهادت در نظر گرفته شود، ثانیا با کسانی که آن فاجعه بزرگ را رقم زدند، حال در هر لباسی که هستند حتماً باید برخورد قطعی و قضایی صورت گیرد. از مردم هم خاضعانه خواهش می‌کنیم آرامش خودشان را حفظ کنند؛ چراکه در شرایط فعلی کشور هرگونه ناامنی اولین ضررش به آ‌ن‌ها می‌رسد.