یک کارشناس مسائل روسیه در واکنش به اظهارنظر اولیانوف مبنی‌براینکه مذاکرات در نیمه دوم نوامبر از سرگرفته می‌شود، گفت: اظهارات مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مورد زمان ازسرگیری گفت‌وگو‌ها برای مثبت نگاه داشتن فضا مطرح شده  و این در حالی است که روسیه دیگر جایگاه تعیین‌کننده‌ای در مذاکرات ندارد.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: روسیه احتمالا می‌خواهد امیدواری بدهد که مذاکرات با شکست مواجه نشده است. مسکو همچنین علیرغم آنچه در واقعیت وجود دارد، می‌خواهد نشان دهد که همچنان در مذاکرات و روند احیای برجام تعیین‌کننده است.

وی در ارزیابی فضای شکل گرفته در روابط ایران با اروپا و ایالات متحده در پی تحولات داخلی ایران و تاثیر آن بر امکان ازسرگیری مذاکرات وین، افزود: امروز دلیل اصلی تعلل آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات این است که منتظر هستند تا سرنوشت تحولات داخلی ایران مشخص شود و با به‌کارگیری سیاست صبر و حوصله به دنبال بیشترین بهره‌برداری از تحولات داخلی ایران هستند. بهشتی‌پور تصریح کرد: امروز تنها تهران و واشنگتن نقش تعیین‌کننده در نجات توافق هسته‌ای ایفا می‌کنند و روسیه، چین و حتی اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی تسهیلگر هستند. پس اینکه گفته شود مذاکرات در آبان ماه از سرگرفته خواهد شد، مبنی بر حدس این موضوع است که دو طرف ایران و‌ آمریکا پس از انتخابات کنگره آماده از سرگیری مذاکرات خواهند بود.