دستیار فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء پاسخ موشکی ایران به گروه‌های ضدایرانیِ مستقر در خاک کردستان عراق را بر اساس قانون بین‌الملل دانست و تأکید کرد این قضایا با نقشه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پیاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار مسعود جزایری در برنامه رویداد با تحلیل حقوقی واکنش ایران به تروریست‌های کرد در خاک عراق گفت: به لحاظ حقوق بین‌الملل هر کشوری که از یک موضع مورد تهاجم قرار می‌گیرد، حقِ محفوظی برای برخورد با آن موضع تهاجمی را داراست.

وی افزود: سابقه گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در بخش‌هایی از کردستان به سال‌های دور باز می‌گردد و علتِ دفاع از آن‌ها خاصه توسط کشورهای بیگانه نیز مسبوق به سابقه است.اصولاً تعداد زیادی گروه و گروهک در بخش‌های مرزی و کردستان حضور دارند که نقطه مشترک آن‌ها - بر اساس اسناد واضح و صریح - به سرویس‌های خارجی وابسته است.

جزایری ادامه داد: فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از سایرین به این گروهک‌ها کمک کرده و فعال هستند و هدف مشترکشان مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

دستیار فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء نقطه مشترک این گروهک‌های معاند را ناظر بر تجزیه‌طلبی و جداسازیِ کردستان از ایران عنوان و بیان کرد: این مسئله به ‌دفعات مطرح شده و طرح و نقشه‌هایی را تهیه کردند که داستانی طولانی دارد. از دیگر سو این گروهک‌ها نقطه مشترکی با هدایتِ عناصر خارجی دارند که در پاره‌ای مواقع صورت می‌گیرد که همانا مشغول‌سازی حکومت، دولت و دستگاه‌های اداره کشور می‌باشد و این امر به‌ تازگی رخ نداده است.

وی اضافه کرد: آمریکا از یک سو داد مخالفت با تروریسم را سر می‌دهد و از دیگر سو بزرگ‌ترین گروه تروریستی را به نام داعش راه‌اندازی کرده است که به گفته خودشان از آن حمایت می‌کند.

جزایری خاطرنشان کرد: تبلیغات این‌ها گسترده و چندلایه است و گاه ممکن است شبهه‌ای ایجاد شود.