رئیس جمهور هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و اظهار داشت: دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شده‌اند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی را نیاز ضروری جامعه برشمرد و گفت: اگر در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی شود، تفکر و باورهای دیگر جایگزین آن می‌شود. یکی از راهکارهای مهم صیانت از جوانان کشورمان توجه به این فرهنگ است.

رئیس جمهور با تأکید بر اجرای دقیق و کامل قوانین مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران در تمامی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: مشکلات احتمالی در اجرای قانون نباید مانع از اجرای آن باشد بلکه باید با رفع موانع موجود، قانون اجرا و از هدر رفت زحمات جلوگیری ‌شود.

رئیسی با اشاره به برخی ابتکارات انجام شده در موضوع دفاع مقدس مثل راه اندازی کاروان‌های راهیان نور یا اقدام رسانه ملی در بازخوانی وصیت شهدا اظهار داشت :در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به جنجال رسانه ای غرب علیه کشورمان اشاره کرد و درباره معیارهای دوگانه آنها گفت: با اینکه در ایران موضوع جان باختن خانم امینی بطور کامل و دقیق در حال پیگیری است و تمام مسئولان بر آن تأکید کرده اند اما دشمن در حالی با تدارک اقدامات گسترده رسانه‌ای در تلاش برای انحراف افکار عمومی است که جمعی از دختران افغانستانی به دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت امریکا در یک آموزشگاه به خاک و خون کشیده می‌شوند و واکنشی از طرف این مدعیان دیده نمی‌شود، آیا در چنین شرایطی ادعای پیگیری حقوق بشر و حقوق زن از طرف غربی‌ها قابل پذیرش است؟

رئیسی هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

رفع مشکلات فرصت موج‌سواری را از دشمن می‌گیرد

رئیس‌جمهور همچنین در جلسه عصر دیروز هیات دولت، گفت: رفع مشکلات و حسن انجام وظیفه، فرصت موج‌سواری را از دشمن می‌گیرد.رئیسی با اشاره به نقش مهم و موثر تبیین دقیق حوادث در آگاهی احاد مردم و ناکام ماندن طراحی‌های دشمن تاکید کرد: دشمن از تلاش‌های انجام شده برای رفع نیازهای اساسی و حرکت کشور در مسیر پیشرفت آن هم بدون هیچگونه عقب‌نشینی از اصول عصبانی بوده و در صدد وارد کردن ضربه به کشور است.

رئیسی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی گفت: امروز دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا مانع پیشرفت کشور و رفاه و آسایش ملت ایران شود و ما موظفیم با کار و تلاش مضاعف دشمن را در رسیدن به این هدف شوم ناکام گذاشته و امید را در دل مردم افزایش دهیم.وی تلاش برای پیشرفت کشور و رفع موانع و مشکلات موجود را مهمترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن دانست و اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال آن است که از ضعف‌ها بهره‌برداری کند.رئیس‌جمهور با اشاره به اعتراضات اخیر، از نقش مهم و موثر روایتگری درست و تبیین دقیق حوادث در آگاهی احاد مردم و ناکام ماندن طراحی‌های دشمن گفت و تصریح کرد: دشمن از تلاش‌های صورت گرفته برای رفع نیازهای اساسی و حرکت کشور در مسیر پیشرفت آن هم بدون هیچگونه عقب‌نشینی از اصول عصبانی بوده و در صدد وارد کردن ضربه به کشور است.

رئیسی با تشکر از مردم برای ناکام گذاشتن معاندین و توطئه‌گران در حوادث اخیر، خدمت خالصانه به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را برای افزایش امیداوری در کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت مصمم است با خدمت شبانه‌روزی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت کشور بر ضرورت وحدت و انسجام ملی تاکید کرد.رئیس‌جمهور ایجاد تحول در نظام اداری و اقتصادی، افزایش اشتغال و رونق تولید و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را از عوامل ناامیدی و ناکامی دشمن دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه ایجاد و توافقات خوبی هم حاصل شده است که ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول این ظرفیت‌ها را هر چه سریع‌تر عملیاتی کنند تا مردم و کشور از عواید مثبت آن بهره‌مند شوند.در این جلسه، موضوع تأمین اعتبار برای رفع مشکل آب در استان اصفهان در دستور کار دولت قرار گرفت و هیأت وزیران با تأمین اعتبار لازم برای رفع مسائل و مشکلات آبی در استان اصفهان موافقت کرد.