اگر گزارش تحقیق و تفحص بانک‌ها انتشار یابد، معلوم نیست اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام جمهوری اسلامی چقدر متزلزل شود، زیرا پای اصولگرایان هم در میان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان، گفت: وقتی مردم خبر ۹۲هزار میلیارد تومان سوءستفاده و اختلاس را در مجموعه فولاد مبارکه می‌شنوند به سرعت آن را به تمام شاکله نظام جمهوری اسلامی ایران تعمیم می‌دهند.

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با عصر ایران افزود: اگر بنا باشد گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها که در حال حاضر در مجلس در حال انجام است به آگاهی مردم برسد معلوم نیست چه تبعاتی در مورد تزلزل اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه دارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی ما در مورد فساد و ‌اختلاس در بانک‌ها با توجه به تحقیق و تفحص انجام شده بسیار هولناک است. اعداد، رقم‌ها و موضوعاتی که از تحقیق و تفحص دریافت می‌کنیم به مراتب هولناک‌تر از فولاد مبارکه است و آماری به مراتب درشت‌تر از اختلاس فولاد در بانک‌ها اتفاق افتاده است. بیگی تاکید کرد: در فولاد مبارکه خطاب ما به فسادی است که در دولتمردان روحانی اتفاق افتاده است. تا الان در هر فسادی که متمرکز شدیم اسم آقایان جهانگیری، آخوندی و واعظی در صدر سوءِ استفاده‌کنندگان بوده است، ولی در گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها هم اسامی اصولگرایان وجود دارد و هم اصلاح طلبان.