خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در رابطه با مذاکرات برجام، مذاکره‌کنندگان از جنس مردم، امین، شجاع و مرد میدان هستند و ذره‌ای به دشمن باج نخواهند داد.

به گزارش ایلنا، سیداحمد خاتمی تأکید کرد: در این راستا سه نکته مهم وجود دارد؛ اول لغو تحریم‌های نفتی است که نفت سرمایه ملت ایران است. اگرچه با شیطنت آنها نیز می‌توانیم نفت خود را صادر کنیم آنچنانکه مسئولان این کار را انجام می‌دهند اما این تحریم‌ها باید برطرف شوند.

خاتمی افزود: نکته دوم لغو تحریم‌های بانکی است. این موضوع نیز مشکلاتی برای اقتصاد کشور به وجود آورده است که با توجه به سوابق پیمان‌شکنی طرف‌های غربی باید راستی‌آزمایی نیز درباره آن نیز صورت بگیرد. از خدمات تیم مذاکره‌کننده و فعالان عرصه دیپلماسی تشکر ویژه می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: نکته سوم این است که یک حرف مبنایی وجود دارد و اصلاً سخن از این نمی‌گوییم که دیپلماسی نباشد بلکه می‌گوییم دیپلماسی با صلابت باید برقرار باشد؛ اما حرف مبنایی ما این است که آمریکا دشمن ما است. خاتمی گفت: قصه ما و آمریکا بر سر موضوعات هسته‌ای نیست. آمریکا با نظام ما مشکل دارد.

 خاتمی تصریح کرد: یکی از تئوری‌پردازان آمریکایی می‌گوید مشکل ما با ایران آن است که ایران یکپارچه است؛ رهبری محبوب دارد که هرچه بگوید مردم آن را می‌پذیرند؛ پذیرش چنین چیزی برای دشمن بسیار دشوار است. مشکل آنها این است که رهبر ما می‌گوید دوره بزن دررو تمام شده است.