وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با وزیر خارجه مالی توافق کردیم که در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، انتقال فناوری و همکاری‌های دفاعی برای کمک به صلح و ثبات و امنیت در این کشور قدم‌های مهمی را در ماه‌های آینده برداریم.

به گزارش ایرنا از مالی، حسین امیرعبداللهیان قبل از سفر به تانزانیا در فرودگاه مالی اظهار کرد: مالی یک کشور قدیمی و دارای ریشه تمدنی در غرب آفریقا است و مناسبات ایران و مالی مناسباتی دیرینه است.

 وزیر امور خارجه افزود: در کشور مالی در دو حوزه به ویژه کشاورزی و دامداری زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری دوجانبه وجود دارد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: با وزیر خارجه مالی و همچنین رئیس دولت انتقالی مالی توافق کردیم که در حوزه‌های متنوع از جمله در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، انتقال تکنولوژی و فناوری، همکاری‌های دفاعی برای کمک به صلح و ثبات و امنیت در این کشور قدم‌های مهمی را در ماه‌های آینده برداریم.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای تجارت بخش خصوصی، هیاتی که همراه ما در این سفر بودند توافقات بسیار خوبی را انجام دادند که امیدوارم شرایط به نفع دو ملت و دو کشور رقم بخورد.

وزیر امور خارجه مالی هم عنوان کرد:‌ بهترین دستاورد این سفر این است که توانستیم به توافقاتی در زمینه فعالیت‌ها و همکاری‌های تجاری، کشاورزی، فناوری و نیروی انسانی دست پیدا کنیم.

عبدالله تیوپ بیان کرد: خوشبختانه طرفین بیش از گذشته متعهد هستند و امیدواریم در این راستا بتوانیم قدم های بعدی را برداریم. به نتایج این سفر امیدوار و خوشبین هستیم.

 

 

 

امیرعبداللهیان از مالی به تانزانیا رفت

وزیر امور خارجه عصر دیروز برای عزیمت به تانزانیا، فرودگاه باماکو پایتخت مالی را ترک کرد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر امیرعبداللهیان به آفریقا گفته بود: آفریقا حوزه بسیار مهمی است و گسترش روابط جمهوری اسلامی با این حوزه همواره از اولویت‌های دولت‌ جمهوری اسلامی از گذشته تا کنون بوده است، دولت سیزدهم درباره این موضوع و گسترش روابط با حوزه آفریقا اهتمام و توجه ویژه‌تری دارد و خوشبختانه ما شاهد تحولات مثبتی در ماه‌های گذشته در روابطمان با این حوزه بوده‌ایم.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مالی هم بهمن ماه سال گذشته به تهران سفر کرده بود.