رئیس جمهور با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی به وزرا، روسای سازمان ها و استانداران سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند. رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است استانداران با همه امکانات موجود به مناطق سیل زده در استان خود یا به استان های معین و همجوار امدادرسانی کنند.

رئیسی همچنین با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

معاون اول رئیس‌‌جمهور نیز  در همین راستا، از ارائه گزارش بازدید خود از مناطق سیل‌زده به جلسه هیات دولت خبر داد و تاکید کرد: گزارشی از برآورد خسارات سیل در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران ارائه خواهد شد تا تصمیمات لازم برای جبران خسارات اتخاذ شود.

محمد مخبر در جریان بازدید میدانی و هوایی از مناطق سیل‌زده فیروزکوه گفت: باید تدابیر و تمهیداتی برای پیشگیری از بروز خسارت در حوادث طبیعی اندیشیده شود تا شاهد آسیب و صدمات ناشی از اینگونه حوادث نباشیم. وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان خسارات هستند، اظهار داشت: برآورد و گزارش میزان خسارت باید تکمیل و نهایی شود و با توجه به اینکه شماری از ساکنان منطقه مفقود هستند، هنوز تعداد دقیق جانباختگان نیز مشخص نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت مصمم است به قید فوریت مشکلات و مسائل پیش‌روی امدادرسانی مرتفع شود، تصریح کرد: به دلیل مسدود بودن جاده‌ها، موانعی بر سر راه امدادرسانی وجود داشت که خوشبختانه با بسیج امکانات این موانع در حال برطرف شدن است.

مخبر از نیروهای امدادی بخاطر کمک ‌و امدادرسانی به موقع قدردانی و خاطرنشان کرد: انصافا همه گروه‌های امدادی و نیروهای امداد و نجات از ابتدای وقوع سیل پای کار بودند و برای کمک به سیل‌زدگان تلاش کردند.

دولت  تا رفع همه مشکلات در کنار مردم خواهد بود

همچنین سخنگوی دولت با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور طی روزهای اخیر تاکید کرد که دولت و نیروهای امدادی تا رفع همه مشکلات در کنار مردم خواهند بود. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در سیلاب‌های اخیر تسلیت عرض می‌کنم. دولت و نیروهای امدادی به‌منظور مدیریت میدانی از ابتدای وقوع حادثه در محل حضور یافتند و تا رفع همه مشکلات هم در کنار مردم خواهند بود.