سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سوی سران کشورهای همسایه و منطقه به تهران خواهیم بود، اظهار کرد: به زودی زمان و مکان مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا،  ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین پیگیری‌های انجام شده برای آزادی« اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی بازداشت شده که در حال حاضر در  یکی از زندان های بلژیک به سر می‌برد  با بیان این که پیگیر آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات ایرانی هستیم، گفت: آزادی بی قید و شرط ایشان درخواست جدی و موکد ایران است.

وی با بیان این که در این زمینه گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی با مقامات بلژیک برقرار است و مشورت­های نزدیکی در حوزه قضایی با دولت بلژیک داریم، تصریح کرد: امیدواریم در بستر اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی که تا الان انجام داده‌ایم، به‌زودی شاهد آزادی این دیپلمات ایرانی باشیم.

 سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با موضوع مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم ها تصریح کرد: موضع ایران در خصوص مذاکرات برای رفع تحریم ها روشن است. ما به روند دیپلماتیک و مذاکرات چند جانبه برای حل و فصل اختلافات پایبند و منتظر هستیم و همانطور که وزیر خارجه کشورمان چندین بار اشاره کردند باز ماندن پنجره دیپلماسی و مذاکرات برای حل موضوعات باقیمانده مرهون رفتار مسئولانه و حاکی از تدبیر حکیمانه ایران است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه ایران به روند مذاکرات پایبند است، اظهار کرد: مذاکرات به روال گذشته از طریق تبادل پیام چه در سطح گفت وگوهای وزیر خارجه با آقای بورل و چه در سطح رایزنی های آقای باقری با آقای مورا در جریان است و نحوه جمع­بندی در خصوص ادامه مذاکرات و همچنین تعیین مکان و زمان مذاکرات در رایزنی ها بین طرفین در حال انجام است و گمان می­کنم زمان و مکان مذاکرات به زودی تعیین شود.

کنعانی تصریح کرد: عدم تعیین زمان و محل مذاکرات به معنای پایان مذاکرات نیست، ایران در مسیر مذاکره قرار دارد و تا زمانی که طرف های مقابل به روند مذاکره و دیپلماسی چند جانبه پایبند باشند ایران در این مسیر قرار خواهد داشت. البته همانطور که پیش از این نیز گفته ایم ایران روابط خارجی به ویژه توسعه روابط اقتصادی و تجاری خود را معطل گفت‌وگوهای برجام نکرده است و نخواهد کرد.