همزمان با عید سعید قربان، طی روزهای گذشته رئیس جمهور کشورمان طی تماس‌های تلفنی با رهبران و روسای جمهور کشورهای مسلمان منطقه به رایزنی و تبادل نظر با آنان پرداخته است.

ابراهیم رئیسی روز گذشته در تماس تلفنی با «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس رئیس با تبریک عید سعید قربان به وی و ملت بزرگ تونس، گفت: ایران توفیق و پیشرفت ملت عزیز تونس را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند و امیدوارم به برکت این عید بزرگ شاهد نزول رحمت و نعمات الهی برای دو ملت و امت اسلامی باشیم و به سهم خود آماده گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات با کشور برادر و مسلمان تونس هستیم.

وی تاکید کرد: آماده همکاری در مسائل مختلف جهان اسلام از جمله دفاع از حقوق ملت فلسطین هستیم.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک عید سعید قربان به آیت‌الله رئیسی، خالصانه‌ترین تبریکات خود را به وی و ملت ایران تقدیم کرد و گفت: ایران و تونس بر اساس اشتراکات فرهنگی و تمدنی، روابط تاریخی خوبی داشته‌اند و از تلاش‌های جنابعالی برای بهبود و تقویت همکاری‌ها و تعاملات دو کشور قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور ایران همچنین عصر یکشنبه، در گفتگوی تلفنی عیدانه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، عید سعید قربان را به وی، دولت و ملت قطر نیز تبریک گفت و با اشاره به رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک پرشمار و فشرده مقامات دو کشور در ماه‌های اخیر افزود: این دیدارها و رایزنی‌ها تاثیر مثبتی بر روند اجرای توافقات میان دو کشور دارد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی متقابلا عید سعید قربان را به حجت الاسلام رئیسی، دولت و ملت ایران و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت و تصریح کرد: امیدوارم به برکت این عید، خیر و نعمت نصیب ملت‌های قطر و ایران و ملت‌های مسلمان شود.

امیر قطر همچنین از روند رو به گسترش روابط دو کشور و اجرای توافقات فیمابین اظهار رضایت و خرسندی کرد.