سلب صلاحیت لاریجانی از حد نصاب افتاد

غلامرضا کاتب، رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که در حال‌ حاضر موضوع سلب صلاحیت از رییس مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار ندارد. وی اضافه کرد: هفته‌ گذشته ۲۷ نفر از نمایندگان طرح شکایت از عملکرد رییس مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌ ارائه کردند که همان روز تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این طرح از حد نصاب افتاد. مجددا روز چهارشنبه هفته‌ گذشته تعداد امضا کنندگان به ۲۵ نفر رسید، اما همان روز هم تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند؛ در حال‌ حاضر تعداد امضاها کمتر از حد نصاب، (۲۵ امضا) است. به همین دلیل این موضوع در دستور کار قرار ندارد.


هیچ قطعنامه‌ای برنامه یا آزمایش موشکی ایران را ممنوع نکرده است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می شود. هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است. قاسمی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا افزود: جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه‌ای استناد می‌کنید که با خروج یک‌جانبه و غیر قانونی‌تان از برجام خود آن را نقض کرده‌اید.


تاکید بر تقویت اعتبارات بسیج در بودجه سال آینده

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از تاکید این فراکسیون بر تقویت اعتبارات بسیج در بودجه سال‌ آینده خبر داد و گفت: در نشست این فراکسیون با سردار غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین این موضوع مطرح شد که بسیج صرفا از نگاه امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرد  در حالی که این تشکیلات سازمان یافته در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری از معضلات فعالیت می‌کند. در این جلسه قرار شد فراکسیون با عزم هر چه‌ بیشتری جلسات کارشناسی و تخصصی دیگری را برگزار کند تا در بودجه سال ۹۸ به سمت تقویت اعتبارات بسیج برویم.


ایران تهدیدی برای عربستان نیست

حسن درویش‌وند، رئیس اداره امور عربستان در وزارت امور خارجه در نشست« علمی -تخصصی چشم انداز روابط ایران و عربستان» که در دانشگاه علامه تاکید کرد: ایران تهدیدی برای عربستان نیست و منافع ایران ایجاب نمی‌کند که عربستان دچار بی‌ثباتی شود. ایران و عربستان بر پایه  اشتراکاتی که دارند، می‌توانند همکاری‌های سازنده داشته باشند اما اکنون می‌بینیم که در داخل عربستان گروهی روی کار آمده‌ است که باعث ایجاد مشکلات جدی در این کشور شده‌اند، درواقع به نوعی در این کشور کودتا شده است و حکومت آل سعود به حکومت آل سلمان و حکومت آل سلمان به حکومت محمد بن سلمان تغییر پیدا کرده است‌.

    

 


قوه قضائیه نظارت بیشتری  در ناصر خسرو داشته باشد

نوبخت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم برخورد جدی با کسانی که تاریخ مصرف داروها در ناصر خسرو را تغییر می‌دهند، به ایسنا گفت: مسئولیت برخورد با این موضوع بر عهده مقامات قضایی از بعد نظارتی و امنیتی است چون این افراد با جان انسان‌ها بازی می‌کنند لذا باید با آنها اشد مجازات شده و برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

    


منافع کودکان باید از آثار تحریم‌ها در امان باشد

عضو کمیته حقوق کودکان سازمان ملل با ابراز تاسف از تاثیر تحریم‌های آمریکا در تامین دارو به ویژه برای کودکان به ایلنا گفت: کودکان بی‌گناه هستند و باید از هرگونه تاثیر منفی تحریم‌ها دور باشند. منافع کودکان ایران هم باید از تحریم‌ها در امان باشد. مخصوصا کودکان بیمار (در ایران) نباید از این تحریم‌ها لطمه ببینند.