با حضور علی باقری و رابرت مالی، مذاکره کنندگان ارشد ایران و آمریکا، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی غیرمستقیم تهران و واشنگتن برای احیای برجام استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه قطر اعلام کرد: از میزبانی مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای احیای توافق هسته‌ای در دوحه استقبال می کنیم. وزارت خارجه قطر اعلام کرد: امیداواریم که مذاکرات دوحه با نتایج مثبت همراه باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند.

این وزارت همچنین تاکید کرد: قطر آماده فراهم کردن فضایی مثبت است تا مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا موفقیت آمیز باشد. همچنین علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات لغو تحریم‌ها با حضور در دوحه، با «احمد حسن الحمادی» دبیرکل وزارت خارجه و «محمد الخلیفی» معاون منطقه ای وزارت امور خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد .

حمید رضا دهقانی، سفیر ایران در قطر در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: ‌در دیدار جناب آقای باقری با آقای احمد حسن الحمادی دبیرکل وزارت خارجه قطر و آقای محمد الخلیفی معاون منطقه ای، موضوع مذاکرات پیش رو در دوحه و راه‌های موفقیت آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین سفارت آمریکا در دوحه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص شراکت قوی میان دو کشور و تلاش های دیپلماتیک مشترک درخصوص ایران رایزنی کردند. در خبری دیگر وزارت خارجه قطر اعلام کرد که کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در تماسی تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر درخصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرده است.

در این تماس تلفنی بر اهمیت گفت‌وگوهای منطقه ای با ایران و نزدیک کردن رویکردها میان طرف های مختلف تاکید شد.

در آستانه آغاز مذاکرات در دوحه سران کشورهای عضو گروه هفت در پایان نشست خود در آلمان در بیانیه‌ای مشترک با ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، بر «تعهد راسخ خود برای ممانعت از دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی» تاکید کردند.

سران گروه هفت همچنین در این بیانیه آورده‌اند که راهکار دیپلماتیک بهترین روش محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.