اعتماد مردم به آستان قدس افزایش یافته است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با کارمندان جوان آستان قدس رضوی گفت: بعضی از اقدامات اقتصادی برای آستان قدس هزینه اجتماعی ایجاد می‌کند، اما برخی از فعالیت‌ها عامل افزایش سرمایه اجتماعی است که این موارد اولی هستند. تا ابتدای سال 95 آستان قدس رضوی تنها 4 رقبه وقفی داشت و امروز 54 رقبه به آستان قدس رضوی وقف شده است؛ این روند صعودی نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است. باید تمامی فعالیت‌های این مرکز نورانی با منابع مالی و انسانی مردم دلداده در قالب وقف و نذر اداره شود. البته تا این قله راه زیادی داریم اما هر سیاستی که ما را از این قله دور کند غلط است.


ضرورت دریافت تضمین از اروپا برای اجرای ساز و کار مالی

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مهر گفت: عملیاتی کردن سازوکار مالی اروپا نیازمند زیرساخت‌های فنی است که حداقل ۲ تا ۴ ماه زمان می‌برد. این سازوکار مانند سوئیفت که چند دهه فعال بود، نیست بلکه موضوع تازه‌ای است. در این مرحله از مذاکرات باید تضامین مختلف بویژه از لحاظ حقوقی و سیاسی از طرف اروپایی گرفته شود تا آنان متعهد به تعهدات و توافق‌های صورت گرفته باشند. دریافت چنین تضامینی از اتحادیه اروپا به این علت اهمیت دارد که در صورت تخلف و عدم تحقق توافق‌های صورت گرفته با اروپا، ایران با خلاء تعهدی مواجه نشود.


چرا پیش از انقلاب تعداد نمازخوان‌ها بیشتر بود؟

عباس عبدی نوشت: اخیرا از آقای قرائتی مطلبی به این مضمون نقل شده که: «هزینه‌ای که برای موسیقی و امثال این‌ها مصرف می‌شود، قابل مقایسه برای نماز نیست. اگر برای نماز همان اندازه که برای موسیقی هزینه می‌شد، هزینه می‌کردیم الان وضعیت اینگونه نبود» نگرانی ایشان در مورد عدم اقبال به نماز مورد احترام است ولی مگر پیش از انقلاب حکومت برای این کار پول خرج می‌کرد؟ مگر رادیو و تلویزیون و مطبوعات و قانون و حتی مقررات استخدامی به نفع نمازخوان‌ها بود؟ پس چرا آن زمان نمازخوان‌ها و مسجدرو‌ها بسیار بیشتر بود؟ چه بسا مصرف کردن همین هزینه‌های مادی و اداری و مقررات برای نماز خواندن مردم است که نه تنها نتیجه نمی‌دهد که برعکس نتیجه می‌دهد.


استیضاح رحمانی فضلی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در حال حاضر سه استیضاح در دستور کار مجلس است؛ جدیدترین آن استیضاح وزیر کشور بوده که تقدیم هیات رئیسه شد و هیات رئیسه آن را به کمیسیون شوراها ارجاع داد. استیضاح دیگر مربوط به وزیر کشاورزی با ۲۱ امضاء است که هیات رئیسه آن را به کمیسیون کشاورزی ارجاع کرده است. همچنین استیضاح وزیر امور خارجه نیز در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.


علی لاریجانی  فردا نشست خبری دارد

نشست خبری رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز «مجلس»، با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، فردا در محل تالار مدرس ساختمان مشروطه برگزار خواهد شد.  


امنیت مرزهای شرقی در شان جمهوری اسلامی نیست

حبیب‌الله ده‌مرده، نماینده مردم زابل به ایلنا گفت: امنیت مرزهای شرقی کشور در شان جمهوری اسلامی ایران نیست. عبدالمالک ریگی را از آسمان به زمین آوردند که هیچ‌کس در دنیا این قدرت را ندارد، این قدرت جمهوری اسلامی ایران است. کشورهای همسایه هم به وظایفشان عمل کنند در غیر این صورت، اشرار هر گوشه‌ای که بروند باید مورد تعقیب نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند. امنیت قابل مذاکره، معامله و خرید و فروش نیست که کسی برایش قیمت تعیین کند. یا خودتان مدیریت کنید یا در غیر این صورت من برای خودم و تو امنیت ایجاد می‌کنم، اما نباید از کسی اجازه گرفت.