وزیر امور خارجه اسرائیل، تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را حاصل تلاش دیپلمات‌های اسرائیلی در کشورهای عضو برجام خواند و خواستار اعمال دوباره تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیسی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم‌های ایران را «بازگرداند» تا علیه برنامه هسته‌ای آن "که دوباره خیز برداشته است"، اجرایی شود.

یائیر لاپید، که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مسائل هسته‌ای ایران باید به شورای امنیت سازمان ملل بازگردانده شود و تمامی تحریم‌ها باید دوباره فعال شوند.

او در ادامه اظهارات ضدایرانی‌اش گفت: این قدم بعدی در تلاش‌های دیپلماتیک علیه برنامه هسته‌ای ایران است. قدم‌های قبلی شکست خوردند، تصمیمات آژانس بین‌المللی هم نشان می‌دهد که شکست خورده‌اند.

لاپید گفت که  "روابط بهبودیافته" رژیم صهیونیستی با اروپا و دولت جو بایدن به این رژیم کمک کرد که بر مواضع غرب در قبال ایران تاثیر بگذارد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم دولت بایدن برای خارج نکردن نام سپاه پاسداران از «فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا را یک «پیروزی برای دیپلماسی اسراییل» تلقی کرد.

او درباره تفاوت‌های موجود در مواضع دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال برجام گفت: ما اختلافاتی اساسی داریم. آن‌ها هنوز فکر می‌کنند برجام همان کار درست است اما ما این طور فکر نمی‌کنیم.

لاپید مدعی شد، قطعنامه تصویب شده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حاصل تلاش دیپلمات‌های اسرائیلی در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بود.