یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «ملت طاقت گرانی و هزینه‌های بیشتر را ندارند»، گفت: دولت باید راهکاری به مردم برای تامین هزینه‌های زندگی‌شان نشان دهد بعد ما از هر جراحی اقتصادی و نظام عادلانه‌ای حمایت می‌کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: ما تا اینجا دولت را درک می‌کنیم اما به عنوان نماینده ملت یک سوال خیلی ساده داریم؛ آیا وقتی یارانه حذف می‌شود مردم توان خرید کالاها با نرخ فعلی را دارند مثال می‌آورند که قیمت بنزین، آرد، روغن و خدمات در کشورهای همسایه فلان مقدار است و در کشور ما با یارانه فلان مقدار است. اما آیا درآمد یک ایرانی با درآمد کشور همسایه یکی است؟

وی افزود: برای فهمیدن این موضوع فقط کافی است حداقل  حقوق و دستمزد یک هفته کارگر با کشورهای همسایه را مقایسه کنید. در حال حاضر نرخ مسکن، اجاره، خودرو و خیلی از کالاهای مورد نیاز معیشت مردم مثل برنج، روغن و قند همسطح با کشورهای پیشرفته دنیا است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حرف ما این است که دولت راهکاری برای زندگی به مردم نشان دهند آن زمان ما از هر جراحی اقتصادی و نظام عادلانه‌ای حمایت می‌کنیم البته که عادلانه بودن هم فقط در پرداخت یارانه نیست و باید عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد و یک زندگی ایده‌آل وجود داشته باشد.