وزیر امور خارجه گفت: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می گیریم همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، جمعی از رهبران روحانی، سیاسی و مسئولان گروه های فلسطینی و لبنانی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با وزیر امور خارجه دیدار کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اینکه در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) مساله فلسطین و قدس جایگاهی ویژه و راهبردی دارد، ابراز داشت حضرت امام خمینی (ره) فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می دانست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امام خامنه ای نیز در امتداد نگاه امام خمینی (ره)، اهتمام ویژه ای به مساله آزادی فلسطین دارد و معتقد به آزادی تمامی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست های جنایتکار است.

 امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه جانبه ایران از مقاومت فلسطین، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها از موضع اصولی خود کوتاه نخواهد آمد. وزیر امور خارجه تاکید کرد: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد. امیرعبداللهیان اقدام برخی از کشورهای اسلامی در برقراری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف و اعلام کرد این کشورها از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وزیر امور خارجه راه حل اساسی مساله فلسطین را بازگشت آوارگان و برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصیل این سرزمین عنوان کرد.

در این دیدار رهبران و نمایندگان جریان های سیاسی و گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی فلسطین و لبنان به بیان دیدگاه های خود در خصوص نقش امام خمینی (ره) و تاثیر انقلاب اسلامی بر شکل گیری و پیروزی مقاومت فلسطینی و لبنانی پرداختند و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان قدردانی کردند.