خانه کارگر ایران در پی فروریختن ساختمان متروپل در آبادان که به کشته شدن جمعی از هموطنان ایرانی منجر شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش توسعه ایرانی، در این بیانیه آمده است: «با نهایت تأثر از جان باختن ده‌ها تن از هموطنان عزیزمان در فاجعه فرو ریختن ساختمان متروپل شهر آبادان، به مردم مظلوم آن دیار و عموم ملت عزیزمان تسلیت عرض می‌کنیم.

آنچه در این حادثه تأسف‌بار موجب تلخی مضاعف هست بروز فسادی است که به همین میزان که بخشی از آن شفاف شده، نشان از روابطی ناسالم بر مبنای کسب منفعت بیشتر به بهای جان انسان‌هاست. در حوادثی این‌چنینی اولین عناصری که حیات‌شان به مخاطره می‌افتد کارگران سخت‌کوش ساختمانی هستند که قربانی طمع برخی پیمانکاران سودجو می‌شوند و چقدر تأسف‌بارتر است که هنوز هم عده‌ای به‌رغم مشاهده این فجایع در قبال بیمه کارگران ساختمانی مقاومت می‌کنند.

موضوع ایمنی کارگاه‌ها ازجمله پروژه‌های ساختمانی از زمره مسائلی است که هرگونه تسامح در آن به بهای جان کارگران ختم می‌شود و در صورت‌ عدم رعایت استحکامات ساختمانی که روی دیگر سودجویی معدودی از پیمانکاران است، جان همه بهره‌برداران را نشانه می‌گیرد. گزارشات اولیه از ساختمان متروپل حاکی از نکاتی است که به معنی واقعی کلمه «جنایت» محسوب می‌شود. این جنایت بدون چراغ سبز، چشم‌پوشی و حتی تطمیع جمعیتی از صاحبان قدرت و ناظران منطقه‌ای و شهری امکان‌پذیر نبوده است.

در پایان از مسئولین ذیربط استدعا داریم بدون هیچ‌گونه مماشات با تمام مقصران حادثه مطابق قانون در اسرع‌وقت برخورد کنند و اجازه ندهند اعتماد مردم بیش از این سلب شود».