پلیس و برخی منابع خبری از بازداشت تعدادی از شهروندان معترض به گرانی‌های اخیر در برخی استان‌ها خبر می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی آورده است که شهرستان دزفول طی دو روز گذشته تجمعات پراکنده‌ای را شاهد بود؛ تعدادی از افراد در چهارراه شریعتی این شهر تجمع کردند. ایرنا شعارهای این عده را ساختارشکنانه توصیف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز اعلام کرد که ۱۵ نفر از کسانی که سعی داشتند تجمعات این شهر را به آشوب بکشند بازداشت شدند.

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمت‌ها تجمع کردند.بنابراین گزارش، شهرستان جونقان این استان نیز عصر پنجشنبه شاهد تجمعی ۳۰ تا ۴۰ نفره بود؛ در این تجمع نیز برخی شعارها علیه افزایش قیمت‌ها و در مواردی شعارهای ساختارشکنانه سر داده شد.

براساس این گزارش شهرستان یاسوج هم طی روز پنجشنبه با تجمع روبرو شد؛ بر همین اساس تعداد ۷ نفر از لیدرهای این تجمع که تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند، توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.فشافویه تهران هم تجمع همراه با شعار علیه افزایش قیمت‌ها را به خود دید؛ هجوم به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آتش زدن یکی از فضاهای سبز سطح شهر، باعث دخالت عوامل انتظامی و متفرق شدن جمعیت شد.

بازداشت تعدادی از معلمان معترض

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیز خبر از بازداشت تعدادی از معلمان معترض به طرح رتبه‌بندی در شهر یاسوج را داده است.

به نوشته این کانال تلگرامی ماموران در یاسوج با حضور گسترده مانع از برگزاری تجمع معلمان شدند و شمار زیادی از آنان را بازداشت کردند. تعداد معلم‌های بازداشت شده در یاسوج در منابع مختلف بین ۳۰ تا ۵۰ نفر گزارش شده است.

سید علی ملک حسینی، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرگزاری تسنیم گفت: در روزهای گذشته فراخوانی برای تجمع فرهنگیان در ساعت 10 صبح در فضای مجازی باز نشر شده بود و تعدادی از معلمان تجمع مختصری در جلوی آموزش و پرورش داشتند که توسط نیروهای خدوم پلیس به ایشان اعلام شد این تجمع در شرایط کنونی ممنوع بوده و اکثریت این عزیزان محل را ترک کردند.

وی یادآور شد: متاسفانه تعدادی نیز با تمرد نسبت به دستور دلسوزانه پلیس همچنان قصد تجمع غیرقانونی داشتند که با رعایت مقررات جرایم مشهود و اختیارات پلیس بازداشت شدند.