استیضاح ظریف با 24 امضا تقدیم هیات رئیسه شد

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح محمدجواد ظریف با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور تحویل هیات رییسه مجلس شده است. او گفت که هیات رییسه این استیضاح را به کمیسیون امنیت ملی جهت بررسی در این کمیسیون ارجاع خواهد کرد. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس که پیگیر طرح استیضاح ظریف بود، روز گذشته گفت که فعلا اسامی امضاء کننده این استیضاح منتشر نمی‌شود. تهیه طرح استیضاح ظریف به دنبال اظهارات او در مورد پولشویی در کشور کلید خورد.

    


موافقت وزارت کشور با استانی-شهرستانی شدن انتخابات مجلس

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس از موافقت وزارت کشور با طرح استانی- شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و به مهر گفت: استانی شدن انتخابات دو حالت دارد؛ در حالت اول مانند مجلس خبرگان رهبری به تعداد کرسی‌های هر استان مردم استان رأی می‌دهند تا نمایندگان مجلس انتخاب شوند. در حالت دیگر نامزدهای انتخابات در شهرستان‌ها ثبت نام می‌کنند و باید درصدی از رأی خود از حوزه انتخابیه‌شان کسب کنند و پس از آن با تجمیع رأی استان، افرادی که آرای بیشتری را اخذ کرده باشند، از طرف استان به مجلس راه می‌یابند. امروز این طرح نهایی شده و به اداره قوانین ارسال می‌شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

    


اظهارات وزیر علوم درباره تحصیل فرزندان مسئولان در آمریکا

منصور غلامی وزیر علوم درباره صحت آمار تحصیل دو هزار نفر از فرزندان مسئولان در آمریکا به خبرآنلاین گفت: وزارت علوم هیچ آماری ندارد و وظیفه‌ای هم درباره رصد کردن اینکه فرزندان مسئولان کجا درس می‌خوانند ندارد. آنهایی که چنین آمارهایی می‌دهند خودشان هم باید مدارکش را ارائه کنند. حالا اینکه فرزند مسئولی در کشور دیگری درس می خواند چه ربطی به خود آن مسئول دارد؟ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «اطلبوا العلم ولو فی الصین یعنی علم بیاموزید حتی اگر در چین باشد» اما متأسفانه با وجود توصیه و آموزه های دینی، این روزها شاهد بحث‌های حاشیه‌ای خوبی نیستیم.

    


جزئیات ترور امام جمعه  اهل سنت رامیان

علیرضا ابراهیمی، نماینده رامیان با تایید خبر ترور «مولوی جمال ‌زهی»، امام جمعه اهل سنت روستای رضاآباد خان‌ببین از شهرستان رامیان به ایلنا گفت: ایشان امروز و پس از اقامه نماز صبح حین عزیمت از مسجد به منزل هدف گلوله قرار گرفتند. طی تماسی که با فراماندار داشتم، ایشان پیگیر مساله هستند اما هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است.  

    


اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در مجلس با بیان اینکه اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، آمار غلط ندهد، گفت: آمار بیکاری در برخی استان‌های کشور به حدود ۷۸ درصد می‌رسد. به دلیل عدم مدیریت مناسب، نرخ بیکاری در کشور فاجعه بوده و میزان دستمزد و مزایا برای کارکنان غیرقابل قبول بوده و آمارهای غیر واقعی در حوزه اشتغال داده می شود که باید جلوی آمارهای غیر واقعی در این حوزه گرفته شود.

 


دزدان دریایی گرای اطلاعاتی و تجهیزات می‌گیرند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دزدان دریایی در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب را بازی سیاسی-اقتصادی دانست و گفت: دزدان دریایی برای فعالیت‌های خود گرای اطلاعاتی و تجهیزات می‌گیرند.

امیر دریادار حسین خانزادی در گفت وگو با ایرنا، افزود: دزدان دریایی که از دریا سر در نمی آورند بلکه از ساحل به دریا می روند؛ چطور امکان دارد مقابل چشم این همه ماهواره که عمدتا در حال جاسوسی هستند، به راحتی فعالیت کرده و با قایق‌های کوچک در چند صد مایلی دریا یک کشتی نفتکش را پیدا کنند.