فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که اوضاع از دست دولت خارج شده تا حدی که صدای طرفداران ابراهیم دولت رئیسی هم درآمده است.

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مهم‌ترین ملاک بررسی کابینه دولت، شاخص‌های اقتصادی است که وضع خوبی ندارد. حتی رهبری در صحبت‌های اخیرشان اعلام کردند که شاخص‌های اقتصادی خوب نیست. اما بعضی از طرفداران دولت، این بد بودن را حاصل عملکرد بد دولت گذشته می‌دانند.

صوفی تصریح کرد: شعار دولت در زمان انتخابات این بود که می‌توان این مشکلات را خیلی زود برطرف کرد و شاخص‌ها بعد از تحویل دولت مثبت می‌شود. زمانی که دولت جدید مستقر شد، در درجه اول انتظار داشتیم این گرانی‌ها متوقف و شاخص‌ها به سمت مثبت حرکت کند اما اینگونه نشد و صدای طرفداران آقای رئیسی که به ایشان رای داده بودند، در فضای مجازی درآمد و اعلام کردند که ما انتظار دیگری از شما داشتیم.

وی افزود: این مسیر به شکلی پیش رفت که کنترل اوضاع از دست دولت خارج و هنوز هم دولت نتوانسته بر اوضاع مسلط شود. به هر ترتیب، دولت زمانی که سوار بر اسب چموش تورم می‌شود آن را کنترل کرده و سرعت آن را کم می‌کند. اما دولت فعلی اصلا سوار بر این اسب نشد. حالا این اسب چموش رمیده، همچنان می‌تازد. امروز کنترل اوضاع از دست دولت خارج شده و دولت نتوانسته بر اوضاع مسلط شود و این موضوعی بی‌سابقه و کاملا نگران‌کننده است.