سفر خانواده قالیباف به ترکیه با واکنش منفی برخی ائمه جمعه سراسر کشور مواجه شد؛ هرچند که تنها سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد به صورت تلویحی از همشهری خود دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمد جواد باقری، امام جمعه آستارا بدون نام بردن از رئیس مجلس گفت:  یقینا در این شرایط اقتصادی و کرونایی که بسیاری از خانواده ها به خاطر مشکلات معیشتی دو سال است که رنگ سفر را ندیده اند، سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست و خلاف سیره امیرالمؤمنین (ع) می باشد.

محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج نیز گفت: مسوولین نسبت به امور خانواده‌های خود جدی‌تر باشند تا یک زمانی عملکرد آن‌ها موجب ناامیدی نشود.

در صریح‌ترین اظهارنظر، الله نورکریمی، امام‌جمعه ایلام در واکنش‌ به سفر خانواده قالیباف به ترکیه وخرید سیسمونی، گفت: وقتی رهبری دستور‌ می‌دهد کالای خارجی وارد نشود اگر مسئولی یا خانواده او برخلاف نظر ایشان، کالایی را وارد کند در شآن‌ جایگاهی که قرار گرفته، نیست.

البته سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد برخلاف سایر ائمه جمعه به دفاع تلویحی از قالیباف پرداخت و گفت: دشمنان نظام و اسلام اقدام به آغاز عملیات روانی و علم کردن موضوعی برای یکی از مسئولان کرده‌اند تا به عناوین مختلف وی را از عرصه کنار زده و بر شما مردم مسلط شوند.