سفیر اسرائیل در واشنگتن درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت که نمی‌توانم گله کنم که حرفمان شنیده نمی‌شود. ما به خوبی می‌دانیم که با دولت بایدن اختلاف داریم، اما گفت‌وگو را ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه خبری المانیتور، مایکل هرتزوگ، در یک نشست خبری درباره احیای توافق هسته‌ای گفت که طبیعی است اسرائیل نگران پیامدهای احیای توافق هسته‌ای با ایران باشد، بدون این که این توافق بر پایه شروط اصلی پیش برود.

هرتزوگ اظهارکرد که اسرائیل از توافقی «طولانی‌تر و قوی‌تر» حمایت خواهد کرد و افزود: ما از نتیجه‌ای دیپلماتیک که موجب بازگردانی قابل توجه توانمندی‌های هسته‌ای ایران برای مدتی طولانی شود، حمایت خواهیم کرد. نگرانی ما این است که توافق مذاکره شده مطابق این معیارها نباشد. اما دیگر صحبتی از «طولانی‌تر و قوی‌تر» نمی‌شنویم.

عبارت «طولانی‌تر و قوی‌تر» عنوانی بود که پیش‌تر توسط دولت بایدن برای تشریح برنامه‌ها در زمینه توافقی جامع‌تر جهت پرداختن به برنامه موشکی ایران استفاده شده بود.

سفیر اسرائیل در واشنگتن افزود: ایران یا باید با نتیجه‌ دیپلماتیکی روبه‌رو شود که ما هم بتوانیم با آن کنار بیاییم یا با بازدارندگی‌ای مواجه شود که نتواند از حد فراتر برود.