نماینده مردم تبریز معتقد است دولت ابراهیم رئیسی وارد گود شده و باید جوابگوی شعارهای خود و مشکلات اقتصادی، سفره و اشتغال مردم باشد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: راحت‌ترین کار این است که آدم کنار گود بایستد و بگوید لنگش کن. آقای رئیسی و دولتش قبل از اینکه به دولت بیایند حتی این تیم کارشناسی‌شان تا وقتی که بیرون گود بودند می‌گفتند که ما چنین و چنان خواهیم کرد؛ اما وقتی وارد گود شدند احساس می‌کنند اگر بخواهند برنامه‌های خود را محقق کرده و به اهداف مدنظرشان برسند باید نوع دیگری ببینند و نوع دیگری راه را ادامه دهند. علت این مساله هم «در گود بودن» است که باید جوابگو باشند.

وی ادامه داد: شما می‌توانید کنار گود بایستید و به آمریکا فحش بدهید اما وقتی آمدید و کار را برعهده گرفتید باید جوابگوی سفره و اشتغال مردم هم باشید. با توجه به این همه مشکلات اقتصادی و رانت و فساد و مواردی از این دست، آن وقت می‌بینید که با آن نگاه این مساله قابل اجرا نیست، اگر قابل اجرا شدن است، خب اجرا کنند ماهم ببینیم.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به اینکه «یعنی مسئولیت اجرایی باعث شده که دولت به واقع‌گرایی و واقع‌بینی برسد؟»، گفت: دولت هنوز به واقع‌گرایی کامل و واقعی نرسیده و هنوز آن نگاه‌ها وجود دارد اما جبر زمانه و مشکلات اقتصادی این‌ها را وادار می‌کند که بعضی واقعیت‌ها را بپذیرند. شاید اگر این جبر نبود و شرایط راحت بود، خیلی چیزها را به سادگی نمی‌پذیرفتند.