وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با سفرای کشورهای خارجی در فلسطین اشغالی درباره پیش‌رفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و گفت رژیم صهیونیستی خواهان «توافقی خوب» در زمینه کنترل برنامه هسته‌ای ایران است که تاریخ انقضا نداشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو اسراییل، بنی گانتس وزی جنگ رژیم صهیونیستی به همراه یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم در جلسه‌ای با ۸۰ سفیر کشورهای خارجی در فلسطین اشغالی، در بخشی از اظهاراتش به موضوع برنامه هسته‌ای ایران و توافق هسته‎ای پرداخته و با مطرح کردن ادعاهایی گفت: از زمانی که در آگوست دیدار کردیم، ایران از ۱۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده  در سطح ۶۰ درصد به ۵۰ کیلوگرم رسیده است. [ایران] به پنهان کردن توانمندی‌ها[ی هسته‌ای] مکان‌های زیرزمینی مخفی ادامه داده و در فردو آبشار جدیدی از سانتریفیوژها را نصب کرده است. وقت تنگ است.

گانتس ادامه داد: ما یک توافق خوب می‌خواهیم، توافقی که تاریخ انقضا نداشته باشد تا به ایران اجازه قانونی توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را بدهد؛ [توافقی] با نظارت گسترده همیشگی به تمامی محل‌ها؛ و [توافقی] با نظارت بر برنامه موشکی ایران که در حال توسعه است.

او همچنین گفت: هیچ خلائی وجود ندارد و بدون یک توافق، ما باید پلان B[نقشه دوم] را تعیین کنیم، اعمال قدرت کنیم و فشار اقتصادی و فشار دیپلماتیک به کار بگیریم.