سخنگوی دستگاه دیپلماسی بسته شدن پرونده ادعا‌های سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه کشورمان را ضروری دانست و تاکید کرد ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب زاده گفت: ما درباره پرسش‌ها یا ادعا‌های سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات کشورمان مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته است پاسخ دادیم؛ این پرونده باید بسته شود. وی افزود: این پرونده به تعبیری نباید مجرایی برای فشار‌های سیاسی آژانس علیه کشورمان باز نگه داشته و کسی این اشتباه را مرتکب شود که از آن بتواند فشاری بر ما وارد کند. خطیب زاده همچنین درباره ضرورت دریافت تضامین لازم از آمریکایی‌ها در مذاکرات وین تأکید کرد: دراین‌باره در نقطه‌ای قرار داریم که می‌شود گفت به جای مذاکرات بیشتر؛ به تصمیمات سیاسی در برخی پایتخت‌های اروپایی به ویژه واشنگتن نیاز داریم.وی افزود: اگر طرف‌های مقابل به خطوط قرمز معقول و مشروع جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و تصمیمات سیاسی را اخذ کنند مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان؛ جمع‌بندی توافق ممکن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر مسئول ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به تهران گفت: سفر آقای دکتر باقری به تهران، سفری عادی مانند دیگر سفرهاست که تاکنون انجام‌شده و هدف از آن، مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها برای بازگشت به وین است. خطیب زاده همچنین درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ضرب‌الاجل واشنگتن برای تهران به منظور لزوم توافق در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ ضرب‌الاجلی را از جانب هیچ کشوری نپذیرفته است.