وزیر خارجه عراق گفت که کشورش خواهان توافق ایران و آمریکا است و این توافق به سود تمام منطقه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با الشرق الاوسط با اشاره به بحران‌ برق و گاز در عراق گفت که ۴۵ درصد برق و گاز این کشور از ایران وارد می‌شود اما ایران نیز خودش گاهی اوقات با بحران مواجه می شود زیرا یک کشور بزرگی است و به برق زیادی نیاز دارد به همین دلیل به این فکر هستیم که از کشورهای خلیج(فارس) انرژی وارد کنیم.

وی با ابراز نگرانی از درگیری های روسیه واوکراین گفت که اگر این جنگ گسترش یابد آتش آن به منطقه نیز خواهد رسید، گفت: خواهان حل این درگیری از راه گفت‌وگو و مذاکرات هستیم زیرا در غیر این صورت به وضعیت انفجار خواهیم رسید و عراق و ایران از مرزهای این انفجار دور نیستند.

فواد حسین در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی‌هایی نسبت به انعقاد توافق میان ایران و آمریکا در وین نیست، گفت: خیر، اگر از طریق گفت‌وگو و مذاکرات به توافق برسند این امر بسیار خوب است. درگیری های ایرانی و آمریکا در زمان دونالد ترامپ بر اوضاع امنیتی و سیاسی عراق تاثیر گذاشت  به همین دلیل ما خواهان حل اختلافات ایران و آمریکا از طریق توافق میان دو طرف هستیم و معتقدم که اگر توافقی حاصل شود این توافق هم به سود دو کشور و هم به سود منطقه خواهد بود.