وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت که عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی نه تنها برای این رژیم، بلکه برای همه در منطقه مهم و خوب است.

 فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان توافقنامه‌های عادی سازی روابط منعقد شده میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را یک تحول بسیار مثبت خواند.

 وی اظهار کرد: ما حتی پیش از امضای توافقنامه ابراهیم امیدوار بودیم که حرکت جدیدی در منطقه به سمت صلح و به سمت وضعیت بهتر آغاز شود، اما همیشه مهم است که فراموش نکنیم مشکل اصلی، مشکل فلسطینی‌ها است. وزیر امور خارجه عربستان در ادامه بر لزوم یافتن راهی برای کشاندن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به پای میز مذاکره تاکید کرد و گفت: باید دو طرف بر سر میز مذاکرات حاضر شوند تا بتوانیم درباره راه حل دو کشوری صحبت کنیم و به یک صلح پایدار دست یابیم. وی گفت: ما معتقدیم عادی سازی کامل روابط با اسرائیل در منطقه نه تنها برای اسرائیل مهم یا خوب است، بلکه برای همه ما نیز مهم و خوب است، چراکه این اتفاق می‌تواند به نفع همه کشورهای ما در سطوح اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باشد. فیصل بن فرحان همچنین تاکید کرد: بدون یافتن راه حلی برای مشکل فلسطین، همه چیز شکننده خواهد بود و در صورت تشدید تنش، شکست توافق‌های صلح آسان خواهد بود. وی ادامه داد: وضعیت در اراضی فلسطین دشوار است، بنابراین اولویت اکنون باید احیای روند صلح باشد. در این میان برخی از تحلیلگران داخلی عربستان معتقدند که این روند و خط سیر اظهارات مقامات دربار سعودی در مورد روابط با اسرائیل را باید موج جدید از سیاست‌های محمد بن سلمان دانست که بدون تردید در آینده برجسته‌تر خواهد شد و در همین راستا بدون شک مخالفت‌های عظیم با آن صورت خواهد گرفت.