عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تأکید کرد: متأسفانه شاهد نابه‌سامانی و به‌هم ریختگی در حوزه اقتصاد هستیم و اگر چنین روندی ادامه یابد اقتصاد کشور نجات پیدا نخواهد کرد.   اشرف بروجردی در گفت‌وگو با پیام نو، رفتارهای جمهوری اسلامی در سیاست خارجی را منفعلانه توصیف کرد و با تأکید بر اینکه نباید برجام را با روابط خارجی یکی دانست، اظهار کرد: بدترین شرایط برای ایران این است که ارتباطات خود را با دیگر کشورها افزایش ندهد یا در برقراری تماس با گروه‌های مختلف و دعوت از آن‌ها نقش فعالی نداشته باشد.

وی در ادامه به سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: کشورمان در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد و بحران‌‌هایی مانند ویروس کرونا، وضعیت اشتغال، تحریم‌ها و... مزید بر علت شده‌اند تا جامعه و مردم با معضلات فراوانی روبه‌رو شوند. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تأکید کرد: مردم به دنبال انقلاب یا تغییر حاکمیت نیستند و به حکومت هم علاقه دارند، اما قاعدتاً انتظار دارند که دولت با شعارهایی که قبل از انتخابات مطرح کرد، بخشی از مشکلاتشان را برطرف کند. به اعتقاد من، دولت در حل معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید فکری اساسی کند، چرا که حتی یک درصد از شعارهای قبل از انتخابات محقق نشده است. وی در ادامه سهم‌دهی رئیسی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را یکی از ایرادات اساسی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: حکومت‌داری با سهم‌دهی یا سهم‌خواهی تفاوت دارد و رئیسی برای دولت خود باید حکومت‌داری قائل شود. آقای زاکانی با شکستن همه قوانین و مقررات شهردار تهران شد، آقای قاضی‌زاده بدون داشتن یک روز تخصص یا شناخت کافی در این عرصه به عنوان رئیس بنیاد شهید انتخاب گردید و همین‌طور آقایان محسن رضایی و مخبر که ادعای اقتصاددان بودن و شناخت از تمام مسائل اقتصادی را دارند در دولت سیزدهم جزو معاونان رئیسی هستند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: وزیر اقتصاد، بانک مرکزی و شورای عالی اقتصاد باید کسانی باشند که واقعاً تجربه و دانش کافی در این حوزه دارند و نباید هیچ تعارضی میان آن‌ها با افرادی مدعی وجود داشته باشد. سررشته اقتصاد کشور باید به دست چه کسانی سپرده شود؟ به دست محسن رضایی سپرده شود که همیشه در جنگ حضور داشته و هیچ ربطی به مباحث اقتصادی ندارد! فقط خواندن علم اقتصاد یا داشتن اطلاعات اقتصادی کافی نیست، بلکه تجربه و برخورداری از تجربیات دیگران هم مهم است.

بروجردی در پایان گفت: متأسفانه شاهد نابه‌سامانی و به‌هم ریختگی در حوزه اقتصاد هستیم و به همین دلیل معتقدم که اگر چنین روندی ادامه یابد اقتصاد کشور نجات پیدا نخواهد کرد.