نماینده ادوار مجلس گفت: خیلی از انتصابات جای دفاع ندارد؛ یعنی شما می‌پرسید رزومه‌ این فرد چیست، می‌گویند پیاده رفته کربلا!

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس، در گفت وگو با منیبان با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: واقعیت امر این است که نمایندگان ناظرند و نباید در انتصابات دخالت کنند؛ اما باید بر انتصابات نظارت کنند این دو با هم متفاوت است. همین عدم نظارت، این همه انتصاب فامیلی را به وجود می‌آورد؛ خواهشی که من دارم این است که نه افراط و نه تفریط!

او افزود: اگر بگویید نماینده نباید دخالت کند مگر می‌شود؟ نماینده ناظر است. برای مثال گاهی مواقع یک وزیر سه‌تا خواهرزاده خود را به وزارت می‌برد. شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی مطالبه مردم است زیرا به نماینده مجلس مراجعه می‌کنند و می‌گویند این شایسته‌گزینی کجا رفت. بنابراین «در انتصاب» نه اما «بر انتصاب» آری! این دو با هم متفاوت است. انتخاب وزیر با دولت است اما اینکه آیا این وزیر صلاحیت دارد یا خیر، نماینده مجلس بر آن انتصاب نظارت می‌کند و رأی می‌دهد. در مدیریت‌های پایین‌تر و منطقه‌ای هم به همین شکل است. پس دخالت نماینده «در»، اشتباه است اما «بر» درست است.

این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این اتفاق در مجلس قبل افتاده است، گفت: بله من با گوش خودم شنیدم. من در اتاق این فرد بودم، با یکی تلفنی صحبت می‌کرد؛ جمله‌ای که به کار برد این بود که «من قدرتم را با کسی تقسیم نمی‌کنم.» انتخاب مدیر با من است. مدیر من هم موظف است با مجلس هماهنگ باشد. شما مجلسی‌ها بر عملکرد او نظارت کنید من هم می‌توانم از انتخابم دفاع کنم.