غلامعلی رجایی معتقد است:مهمترین مشکلی که اکنون دولت دارد، موضوع ناکارآمدی است و متاسفانه باید بگویم معدل ناکارآمدی مدیران در دولت فعلی و مجلس بسیار پایین است، چرا که بسیاری از مدیران حتی سابقه مدیر کلی هم نداشتند بعد به یکباره پست‌های کلانی را دریافت کردند. معدل مدیران بالا نیست و این یکی از ضعف‌های دولت است. خود رئیسی هم از قوه قضاییه به قوه مجریه آمده و این در حالی است که ماهیت این قوه کاملا متفاوت است.

به گزارش رویداد 24 این استاد دانشگاه ادامه داد: بحث سرخوردگی ومایوس شدن جامعه نیز نکته مهمی است. شرایط اقتصادی جامعه و کوچک شدن سفره مردم، اعتماد عمومی به دولت را از بین برده است و زندگی مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود و دولت هم برنامه‌ای ندارد. امیدواریم با امضای احیای برجام و رفع تحریم‌ها و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور، شرایط بهتر شود، اما اعتماد عمومی مردم بازهم با این شرایط بهتر نخواهد شد و نظام باید برای این اتفاق کاری کند.

وی با بیان اینکه نظام در یکدست‌ترین حالت ممکن خود به سر می‌برد، یادآور شد: این یکدست‌بودن باعث حل مشکل نمی‌شود چراکه دولت هیچ برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور ندارد. در حال حاضر دولت رئیسی برای احیای برجام جدی عمل می‌کند، اما درسایرزمینه‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ این همه در زمان انتخابات گفتند فلان صفحه برنامه برای حل مشکلات دارند، خب چه شد؟ الان برای حل مشکل تورم چه برنامه‌ای دارند؟ازقیمت برنج گرفته تا سیب زمینی که ربطی به تحریم‌ها ندارد. بالاخره اینهمه از برنامه‌های منسجم و مدون در زمان انتخابات صحبت کردند که رای مردم را داشته باشند، اما باز هم دیدیم که رای زیادی نداشتند و کمترین رای و مشارکت در انتخابات را از آن خود کرد. به نظرم دولت و کابینه رئیسی ضعیفت‌ترین دولت بعد از انقلاب است.