سخنگوی دولت در خصوص حضور نماینده کره جنوبی در وین و پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران، تأکید کرد: موضوع آزادسازی بدهی‌های انباشته‌شده کره جنوبی به ایران، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد و کره جنوبی که تاکنون برخلاف مناسبات بین‌المللی، دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را بلوکه کرده است، باید مطابق موازین حقوقی در اسرع وقت نسبت به آزادسازی همه پول‌های ایران - و نه‌فقط بخشی از آن‌ها - اقدام نماید.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی ادامه داد: البته سفر معاون وزیر خارجه کره به ابتکار خودشان بوده و بدیهی است که معاون سیاسی وزیر خارجه از هر فرصتی برای مطالبه درست این حق ملت ایران استفاده خواهد کرد و مسئولیت حقوقی و سیاسی دولت کره جنوبی را به آن‌ها یادآور خواهد شد. بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: درباره حضور نمایندگان دیگر کشورها در وین، این سفرها تصمیم مستقل کشورها و مربوط به روابط دوجانبه آن‌هاست و انجام چنین رایزنی‌هایی، مربوط به خودشان است و فضای مذاکرات را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. طبیعی است که هیئت ایرانی در چنین دیدارهایی دخالتی ندارد و بنای اظهارنظر در این مورد را هم نداشته و ندارد.

سخنگوی دولت درباره اظهارات اولیانوف و این‌که روس‌ها به نمایندگی ایران برخی مذاکرات را انجام داده‌اند با یادآوری اینکه تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات علی باقری است تأکید کرد که هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست.