بکتاش آبتین(مهدی کاظمی) شاعر، فیلمساز و هنرمند زندانی و عضو کانون نویسندگان ایران بر اثر کرونا در بیمارستان ساسان تهران درگذشت. به گزارش فرارو، کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بکتاش آبتین، شاعر و فیملساز و از اعضای این کانون که از پنجم مهر ۱۳۹۹ در حال گذراندن حکم شش سال زندان بود، درگذشته است.

در روزهای اخیر، خبرهایی از وخامت حال وی منتشر شده بود. در بیانیه پیشین کانون نویسندگان هم تاکید شده بود که او در کمای مصنوعی به‌سر می‌برد.

به دنبال درگذشت آبتین، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد و با اشاره به این که به وضعیت وی رسیدگی شده است، اعلام کرد: در روزهای 15 و16 آذر تست کرونای آبتین منفی اعلام شده اما به‌دلیل بروز برخی علائم بعدی، به تشخیص پزشک بیمارستان بازداشتگاه، جهت اقدامات بیشتر درمانی و تشخیص احتمال بیماری کرونا، نامبرده به بیمارستان طالقانی اعزام شد.با این‌حال پس از دو روز بستری در بیمارستان، با اخذ و تمدید مرخصی نامبرده، وی به تشخیص خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‎های خصوصی منتقل می‌گردد که متاسفانه طی ۳۵ روز بستری در آن بیمارستان با وجود تلاش پزشکان نامبرده فوت می‌کند.