دبیرکل حزب کارگزاران معتقد است : الان ما نمی‌توانیم بگوییم که اصلاحات اقتصادی و توسعه ایران را متوقف می‌کنیم، چون مردم عصبانی هستند، مردم عصبانی را نباید عصبانی‌تر کرد. اگر قرار شد شروع کنیم، یکی یکی کار‌ها را اصلاح می‌کنیم و این اصلاحات می‌تواند سرمایه اجتماعی را بازسازی کند.

به گزارش اقتصادنیوز، سیدحسین مرعشی، گفت :۱۷ سال است که اقتصاد کشور ایران در شرایط بحران است، مگر این اقتصاد از چیست؟ مگر جنس مردم از آهن است؟ مگر مردم حس ندارند؟ مگر مردم دارو نمی‌خواهند؟ مگر مردم خانه و اتومبیل نمی‌خواهند؟ مگر مردم نمی‌خواهند بچه هایشان ازدواج کنند؟ مگر جهیزیه و وسایل نمی‌خواهند؟این فعال سیاسی ادامه داد: آقایان فرمودند که ما مثل حضرت اباعبدالله وارد این انقلاب شدیم و مثل ایشان خارج می‌شویم، من به آقای امام جمارانی گفتم حضرت اباعبدالله ۹ یا ۱۰ صبح جنگ را شروع کردند و در ظهر تمام کردند و تکلیف یکسره شد. شما می‌خواهید دعوا کنید؟ دعوا! می‌خواهید مصالحه کنید؟ مصالحه! کشور را در بحران نمی‌شود اداره کرد. مدیریت کشور، رئیس جمهور محترم، شورای عالی امنیت ملی، وزیر خارجه، آقای رئیسی، ببینید کشور را در بحران نمی‌شود اداره کرد.

دبیرکل کارگزاران خاطرنشان کرد:آقای رئیسی و تیم مذاکره کننده باید حداکثر امتیازی که می‌توانند بگیرند را بگیرند و برجام را دوباره احیا کنند و اگر نمی‌توانند، چیز دیگری را جایگزین آن کنند. نمی‌شود کشور را در بحران اداره کرد. آقای رئیسی در برنامه تبلیغاتیشان گفتند با کمک همسایگان و با کمک شرق می‌شود ایران را اداره کرد، چین و روسیه را صدا بزنند، افغانستان، پاکستان، عراق و همسایگان را صدا بزنند و این ۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز را بفروشند و پولش را در اقتصاد بیاورند و کسری بودجه را تامین کنند تا تورم نداشته باشیم.

وی افزود:  یک وقتی شما یک سال تورم ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنید و این فقط برای یک سال است و بعد به سمت آرامش می‌روید، مگر می‌شود یک کشوری ۳سال به طور مرتب تورم بالای ۴۰ درصد داشته باشد، مگر می‌شود کشور رشد اقتصادی نداشته باشد؟

به گفته مرعشی همتی اگر امیرکبیر می‌شد که سر از حمام فین در می‌آورد، حالا رضا شاه می‌شد یک چیزی. (خنده) من در اداره اقتصاد ایران آقای همتی را از آقای روحانی موفق‌تر ارزیابی می‌کنم، البته همانطور که می‌دانید کاندید اصلی ما آقای جهانگیری بود که رد صلاحیت شد.