سخنگوی دولت گفت: همانطور که رئیس‌جمهوری اعلام کردند؛مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول رئیس‌جمهوری است و هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز با هماهنگی ایشان انجام می شود.

 به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در زمینه اینکه برخی معتقدند صداهای متناقض از تیم اقتصادی دولت شنیده می‌شود، اظهار کرد: دیدگاه های مختلف در جلسات مطرح و در نهایت جمع بندی و ابلاغ می شود و همه اعضای تیم اقتصادی دولت خود را مجری مصوبات می دانند.

سخنگوی دولت افزود: وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است. شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است باید مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش های ارزی بود.بهادری جهرمی با بیان اینکه رییس جمهوری هم پیش از این بارها تاکید کردند مذاکرات را با زندگی مردم گره نمی زنیم، یادآور شد: البته همزمان اقداماتی به منظور رفع تحریم ها و دفاع از حقوق مردم انجام می شود و اقدامات لازم برای خنثی سازی تحریم ها در دستور کار قرار دارد.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش قیمت کالاها نیز با اشاره به اینکه برای درک وضعیت موجود و ارزیابی آن، دو مساله مهم را باید در نظر گرفت، ادامه داد: اول بیماری های زمینه ای اقتصاد کشور و دوم گران فروشی های خلاف ضابطه. در خصوص مورد اول باید درک کرد که دولت سیزدهم میراث دار تورم های سنگین سالهای اخیر بوده است. تورم امروز آثار تصمیمات گذشته و ناشی از بیماری های زمینه ای اقتصاد ایران است که نیازمند اصلاحات ساختاری در نظام بودجه ریزی، بانکی و ارزی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده و این اصلاحات از برنامه های اساسی دولت است.برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین به صورت آزمایشی در دو جزیره پیش بینی شده است که براساس این طرح بنزین به افرادی که خودرو هم ندارند اختصاص می یابد.

دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست، تصریح کرد: این دولت، دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم صادقانه با مردم گفت و گو می‌کند. اینگونه نگرانی ها و شایعات ناشی از بی صداقتی و نامحرم دانستن مردم در گذشته است که به اعتماد عمومی آسیب رسانده است و از گذشته برای این دولت به ارث گذاشته شده است.بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شایعه استعفای وزیر اقتصاد نیز اظهار کرد: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است و ارزشی برای پاسخ ندارد. وزیر  اقتصاد جزو فعال ترین، با انگیزه ترین و پرکارترین وزرای دولت است که در جلسات هیات دولت حضور فعال و موثر دارد. ایشان در جلسات ستاد اقتصادی دولت هم از افراد فعال و موثر در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود سیاست اقتصادی دولت مشخص نیست و برنامه‌ای در دولت برای مشکلات اقتصادی تدوین نشده است، اظهار کرد: رییس جمهوری قبل از اخذ رای اعتماد، مسئول تیم اقتصادی دولت را معاون اول مشخص و معرفی کردند. دولت برنامه اقتصادی مشخص و روشنی دارد و براساس آن برنامه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی، کنترل و کاهش تورم، رونق تولید و ایجاد اشتغال و تولید مسکن را هدف گذاری کرده است. البته حضور و بیان همه نظرات و دیدگاه های اقتصادی در جلسات کارشناسی از نقاط قوت این دولت است و هیچ دیدگاه و رویکرد اقتصادی در جلسات کارشناسی دولت غالب نیست.