رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز به کار مرکز فناوری رسا بعنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی در زیست‌بوم نوآوری صنعت هسته‌ای با هدف تسهیل تجاری سازی دستاوردهای دانشمندان کشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مرکز نوآوری رسا با برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده درصدد شتاب‌دهی به تحقیقات و عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود:  توجه به کاربرد پرتوها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه‌ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

وی تاکید کرد: به یاری خداوند در این مرکز همکاری موثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی - پژوهشی را برای فارغ‌التحصیلان علوم و فناوری هسته‌ای فراهم می‌نماییم تا این عزیزان و سرمایه‌های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امیدوارم این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و همچنین اکوسیستم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری‌سازی طرح های علمی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از کاربردهای انرژی صلح آمیز هسته‌ای بردارد.

مردم به زودی نتایج پیشرفت هسته‌ای را مشاهده می‌کنند

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز یکشنبه و در آستانه سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، با خانواده این شهید صنعت هسته‌ای دیدار و در خصوص اقدامات و ویژگی های شهید، فعالیت‌های کاری و علمی اعضای خانواده و برنامه‌های سازمان برای عمومی سازی دستاوردهای متعدد و پرمزیت صنعت هسته‌ای گفت‌وگو کرد.اسلامی افزود: امیدواریم بتوانیم با عنایت خداوند متعال و تلاش روزافزون همکارانمان، تعالی و پیشرفت صنعت هسته ای را بویژه در عرصه های گوناگونی که در زندگی مردم تاثیر دارد، روزافزون کنیم و سرعت بدهیم که به‌زودی مردم نتایجش را مشاهده می‌کنند.