آیت الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: از مرداد ماه رسانه‌های غربی با همه قدرت تلاش کردند مردم را از تحریم امریکا در ۱۳ آبان بترسانند. 

تحلیل این بود که تظاهرات ضد امریکایی ۱۳ آبان به تظاهرات ضد حکومت تبدیل می‌رسد و بسیاری از تحلیلگران ارزیابی‌شان این بود که قیمت دلار به ۲۰، ۳۰ هزار تومان می‌شود و به غیر از رهبری در سخنرانی‌شان در استادیوم آزادی که گفتند آمریکا در تحریم‌ها شکست می‌خورد و این شکست همانند خوردن سیلی از ملت ایران است، کسی چنین پیش‌بینی نمی‌کرد.

ممکن نیست رهبری در فضای مذاکره با امریکا قرار می‌گیرد

وی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با بیان اینکه عقب‌نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان شکست را تحلیلگران آمریکایی‌ها نیز می‌گویند، عنوان کرد: سایت هرالد تریبون تحلیل کرده است که با شکست تحریم‌های آمریکا ثابت شد با ایران نه در عرصه اقتصادی و نه در عرصه نظامی نمی‌توانیم جنگ کنیم و تنها راه مذاکره است. دو جریان تجدیدنظر در ایران است که اگر فرصت از دست برود، دیگر فرصت‌ها از دست رفته است ولی این جریان‌ها موثر نیستند. اگر رهبری ایران متقاعد شود، مذاکره موفق می‌شود وگرنه در برقراری رابطه همیشه ناکام خواهیم ماند. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این سایت امریکایی می‌گوید ممکن نیست رهبری در فضای مذاکره با امریکا قرار گیرد زیرا وی در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون بسیار هوشمند عمل کرده و هدایت وی به زمین بازی کار آسانی نیست. اینکه دشمن در سایت تحلیلی‌اش می‌گوید رهبری در فضای سیاسی داخلی و خارجی هوشمندانه عمل کرده و امریکا را به عقب زده، معلول چیست؟ جز اینکه آقا در پشت پرده حمایت می‌کند؟

کسانی که به اخلالگران اقتصادی پول دادند هم محاکمه شوند

علم‌الهدی با بیان اینکه مسئولان به عنوان یک شیعه این حرف‌ها را باور کنند، یادآور شد: مسئولان اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی اجرا و رهنمود رهبری را عملی کنند. گوش به حرف رهبری بدهید. دو اخلالگر اقتصادی مفسد فی الارض اعدام شدند، مردم امیدوار شده و آرامش پیدا کردند. قوه قضاییه با این حرکت قاطعانه به مردم امید و آرامش داد. مدیرانی که زمینه این مسئله را موجب شدند را محاکمه کنند. این امید، آرامش و امنیت بیشتر می‌شود. وی اضافه کرد: رهبری فرمودند چرا دنبال کسانی هستند که پول گرفتند؟ به دنبال کسانی باشند که پول دادند. کسانی که پول را دادند هم، باید محاکمه شوند.