دیروز در شرایطی مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس‌های مختلف برگزار شد که فرماندهان نظامی ایران محور سخنان خود را به تهدید رژیم صهیونیستی اختصاص دادند. به این ترتیب بود که به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه برگزاری این رزمایش آن را دارای پیام‌های بسیار واضح و آشکار توصیف کرد و گفت: پیام این رزمایش هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدهای مقام‌های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات  واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد: بنابراین دشمنان باید مراقب حرف‌ها و صحبت‌هایشان باشند.

در همین حال به گزارش جماران سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش از قبل طراحی‌شده بود اما تهدیدهای فراوان و توخالی مسئولان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر باعث شد تا این رزمایش در این زمان مقرر صورت بگیرد و جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: همان‌طور که تصاویر به همه جهان نشان داده خواهد شد، انواع موشک‌ها از مسیرهای متفاوت اما برای یک هدف مشخص به‌طور هم‌زمان و با دقت تمام اصابت کردند و هدف طراحی‌شده را در مسافت بسیار دور کاملاً منهدم کردند. این بخشی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است. یعنی 16 موشکی که به‌طور هم‌زمان به هدف اصابت کرد، بخش کوچکی از صدها موشکی است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به ایران را داشته باشد اصابت و انهدام کاملی را ایجاد بکند.

هم‌چنین به گزارش فارس سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: زدن موشک‌های بالستیک برای سامانه‌های‌ پدافندی خیلی سخت است و درصد کمی را می‌توانند، مورد اصابت قرار بدهند، ولی با این کاری که انجام شد تقریباً صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما ضربدر صفر شد و دیگر ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان دیگر نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای فرود می‌آید، گفت: چون سرعت نسبی موشک‌های پدافندی و موشک‌های بالستیک با سرعتی ‌حدود ۱۵-۲۰ ماخ به هم نزدیک می‌شوند، اگر دشمنان نقطه آینده و معادله مسیر را نتوانند دربیاورند، کار خیلی مشکلی در پیش رو خواهند داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک هم‌جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده، کار دشمن را بسیار سخت می‌کند.

این در حالی است که به گزارش ایلنا وزیر خارجه اسرائیل نیز دیروز گفت که هر اتفاقی که برای تأسیسات هسته‌ای ایران می‌افتد، ربطی به مذاکرات هسته‌ای با این کشور ندارد. وی بار دیگر از ایران به عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه اسرائیل نام برد و گفت که ما حق داریم از خود در برابر بزرگ‌ترین تهدیدات وجودی محافظت کنیم.