رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد های تولیدی را ندارد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در دوازدهمین سفر استانی خود،  از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد.

رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.رئیس‌جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

 مشارکت دولت و خیرین، گره‌گشای کار مردم است

رییس جمهور گفت: هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از کار مردم می شود.

رییسی عصر جمعه در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد گفت: توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.

رئیس‌جمهور با مهم دانستن کمک به مردم و توجه به حل مشکلات آنها، تصریح کرد: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.

رئیسی گفت: باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت های زیادی بدست آمد.

رییسی تصریح کرد: همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود؛نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش

می گذرد و از دین خدا دفاع می کند و دچار سستی نمی شود، عمل شود.رییس جمهور بنا به درخواست یکی از خیرین، استاندار یزد را موظف کرد زمین مناسب برای ساخت بیمارستان را در اختیار وی قرار دهد.در ابتدای این مراسم تعدادی از دانش آموزان روستایی تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی به رئیس‌جمهور هدیه دادند.

همچنین همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان یزد خیرین این استان یکصد زندانی جرائم

 غیر عمد را آزاد و یکصد جهیزیه به خانواده زندانیان اهدا کردند.در ابتدای این دیدار تعدادی از خیرین استان یزد از اقدامات خیرخواهانه خود گزارش هایی به رئیس‌جمهور ارائه کردند.

برای احیای بیش از پیش ظرفیت‌های یزد تلاش خواهیم کرد

رئیس‌جمهور همچنین صبح جمعه در یزد با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استان را با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که استاندار و مدیران استان و همچنین همکاران ما انجام داده‌اند بیش از پیش احیا کنیم، اظهار داشت: امروز کارهای خوبی در استان انجام می‌شود، اما نسبت به آنچه باید انجام شود هنوز تفاوت وجود دارد و باید تلاش کنیم این تفاوت هر چه بیشتر کاسته شده و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید در جریان برنامه‌های این سفر خدمت مردم در جای‌جای استان می‌رسیدیم، اما شرایط کرونایی اجازه این کار را نمی‌دهد و از همین تریبون از مردم پوزش می‌طلبم، تصریح کرد: با این وجود در اجتماع مدیران و نمایندگان اقشار مختلف مردم حضور خواهیم یافت و از دیدگاه‌ها و نظرات ایشان مطلع شده و پیشنهادات و راهکارهایی را که برای رفع مشکلات مطرح می‌شود، خواهیم شنید و آنها را پیگیری می کنیم.

حضور رئیس‌جمهور در بافت تاریخی یزد

رئیس‌جمهور در جریان این سفر از بافت تاریخی یزد بازدید کرد و با حضور در بازار قدیمی این شهر از نزدیک با برخی کسبه و مردم به گفتگو پرداخت.

رئیسی روز جمعه از بافت تاریخی شهر یزد و برخی اماکن مرمت شده یا نیازمند احیا و بازسازی در این بافت بازدید کرد.رئیس‌جمهور گفت: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است.

رئیس‌جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.همچنین رئیسی در ادامه این بازدید با حضور در بازار قدیمی شهر یزد از نزدیک با برخی کسبه و مردم دیدار و گفتگو کرد.

یزد منطقه مناسبی برای توسعه  مزارع تولید انرژی خورشیدی است

رئیس‌جمهور تصریح کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیس‌جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.