عبدالرضا داوری گفت: تیم اقتصادی رئیسی را شبیه شرکت سهامی است، گروه‌ها و افراد مختلف اصولگرا هر کدام توانسته‌اند در این دولت سهمی بگیرند

عبدالرضا داوری درباره عملکرد دولت ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با دیدارنیوز گفت: تا قبل از اینکه آقای رئیسی دولت را به دست بگیرد متوسط رشد نقدینگی ۲.۸ درصد بود و از شهریورماه به این‌سو این رشد به ۳.۷ رسیده است. یعنی در مقایسه با ۵ ماهه اول سال قبل، در نقدینگی حدود ۵۶ درصد رشد داشتیم. این نشان می‌دهد دولت به انحا مختلف از بانک مرکزی استقراض کرده است؛ بنابراین ادعا‌هایی که تاکنون درباره عدم استقراض از بانک مرکزی عنوان‌شده دقیق نیست. این استقراض انجام‌شده و اوراق قرضه هم به فراوانی منتشر کرده است.

وی درباره عملکرد بازار بورس هم گفت: در دوره‌های قبل وقتی قیمت ارز افزایش می‌یافت، به‌طور طبیعی شاخص‌های بورس به سمت بالا می‌رفت. این روند امروز معکوس شده و هم‌زمان با افزایش دلار، بورس روندی نزولی دارد، که دلیل اصلی آن هم عرضه اوراق بدهی توسط دولت بوده است که گفته می‌شود تا ۹۰ هزار میلیارد تومان عرضه‌شده است و به زودی گزارش آن بیرون می‌آید و مشخص می‌شود.

این کارشناس سیاسی بابیان اینکه مجموعاً و با بررسی کارنامه ۴ ماهه گذشته دولت به نظر می‌رسد، رئیس‌جمهوری استراتژی اقتصادی مشخصی ندارد، تأکید کرد: در دولت‌های گذشته فارغ از اینکه با آن‌ها موافق بودیم یا مخالف، یک چهارچوب نظری اقتصادی وجود داشت، اما دولت سیزدهم چارچوب اقتصادی ندارد و برای حل مشکلات نقطه‌ای و روزانه عمل می‌کند. به همین دلیل من از لحاظ اقتصادی نمره قابل قبولی به دولت نمی‌دهم.

داوری تیم اقتصادی رئیسی را شبیه شرکت سهامی نامید و اضافه کرد: گروه‌ها و افراد مختلف اصولگرا هر کدام توانسته‌اند در این دولت سهمی بگیرند و به همین دلیل هم راه و مسیر‌هایی که وزارتخانه اقتصادی می‌روند هیچ تناسب و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه ندارد.