سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زودی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیروز سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران ارتباط چندانی بین وی و دولت جدید ایران وجود نداشته و این موضوع را حیرت‌انگیز خوانده اظهار کرد: البته من تصور نمی‌کنم اظهاراتی که مورداشاره قرار گرفت منتسب به آقای گروسی باشد و آقای گروسی گفته باشد. آقای گروسی مراودات نزدیکی با دوستان ما در سازمان انرژی اتمی و همچنین نمایندگی ایران در وین دارند. از ایشان برای سفر به تهران دعوت‌شده است. تاریخی در این زمینه مشخص‌شده و منتظر پاسخ ایشان نسبت به تاریخ مشخص‌شده هستیم. ایشان به زودی به ایران می‌آیند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه سه و نیم میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در خارج از کشور آزادشده و وارد چرخه اقتصادی شده است و اینکه این پول‌ها مربوط به دارایی‌ها بلوکه‌شده ایران در کدام‌یک از کشورهاست و آیا وزارت خارجه این مسائل را تأیید می‌کند، گفت: عموماً در مورد این مسائل اطلاعات ریزی از سوی وزارت خارجه داده نمی‌شود و بانک مرکزی اگر مصلحت بداند در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کند و مسائل را در میان می‌گذارد.وی ادامه داد: همان‌طور که پیش از این گفته‌ام ما منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آن‌ها هستیم و اگر امروز کالاهای اساسی وارد کشور می‌شوند به این معنی است که این پول‌ها به صورت تدریجی در حال آزاد شدن هستند و آن‌ها از یک منبع نبوده‌اند.

خطیب‌زاده همچنین در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان در مورد گفت‌وگوهای تهران و ریاض و احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات گفت: تحول جدیدی در این زمینه صورت نگرفته است. ما منتظریم که جدیت را در طرف مقابل ببینیم. در این مذاکرات مسائل دوجانبه و برخی از موضوعات منطقه و همچنین مسائل اختلافی مورد رایزنی و گفت‌وگو قرارگرفته و محور رایزنی‌ها بین دو کشور بوده است.