رئیس مجلس از دستورمقام معظم رهبری نسبت به جبران رسانه ای شدن یکی از گزارش های یکی از کمیسیونهای مجلس خبر داد و از نمایندگان مجلس و همه فعالان رسانه ای خواست تا از این به بعد پیش از اثبات جرم مرتکب حق الناس نشوند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور از ضرورت نپرداختن به مسائل حاشیه ای سخن به میان آورد و تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای یا حزب بازی به جای رسیدگی به مسائل اصلی، زیبنده نیست. درگیر شدن در حزب بازی و جناح بازی فاصله گرفتن از اهداف انقلاب اسلامی است. هرچقدر در حل مسائل اقتصادی مردم موفق شویم به همان میزان می توانیم استکبار را زمین گیر کنیم.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب اخیرا درباره رسانه ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون های مجلس تذکری داده اند و خواستار جبران موضوع شدند. به نظر می رسد اطلاعات عموم از آن فرد، هم راهگشای برخی از سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده کردن جبران مد نظر رهبری.

قالیباف افزود: مقام معظم رهبری در حاشیه نامه ای که در آن به رسانه ای شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است، فرمودند شکایت به جاست نباید پیش از اثبات جرم آن را رسانه ای می کردند، دنبال کنید تا به نحوی جبران شود. به نظر می رسد این تذکر که حاکی از توجه به حق الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همه صاحبان رسانه ها و تریبون ها مخصوصا تریبون‌های رسمی و همه فعالان اجتماعی و رسانه‌ای می‌تواند فصل الخطاب باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که جرمی اثبات نشده باشد ذکر نام افراد مجاز نیست. از همه همکاران می خواهم که ضمن جبران گذشته، در نطقها و تذکرها و گزارش کمیسیون ها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشید امیدوارم دیگر تریبون ها و رسانه های رسمی و فعالان رسانه ای در رعایت این مساله کوشا باشند.

اما خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تذکر مطرح شده مقام معظم رهبری به دنبال قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره پرونده بورسیه‌ها بوده که نام برخی افراد در آن ذکر شده است.فارس گزارش داد :طبق پیگیری‌های انجام شده افرادی که نامشان در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن مجلس قرائت شده طی نامه‌ای عنوان کرده‌اند که دادگاه هنوز برای آن‌ها حکمی صادر نکرده است و نسبت به مطرح شدن نامشان پیش از صدور حکم دادگاه گله‌مند بوده اند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در مهرماه با قرائت گزارش این کمیسیون در صحن مجلس گفت که تخلف مسئولان دولت های یازدهم و دوازدهم در تعیین تکلیف بورسیه ها محرز شده و گزارش آن به قوه قضاییه ارائه می شود. در این گزارش اسامی برخی از مسئولان برده شده بود.